DIY Bag Upgrade

Via Ebay heb ik ongeveer 4 maanden geleden een simpel zwart tasje gekocht voor ongeveer 8 euro. Eerlijk gezegd zag het tasje er via internet beter uit dan in het echt. Daar moest ik dus wat leukers van maken! Via een van mijn favoriete websites, HonestlyWTF, vond ik een super leuke DIY. Kijk verder als je benieuwd bent!

Na het internet afgezocht te hebben naar de perfecte materialen heb ik het opgegeven en ben ik gewoon naar een hobbywinkel gegaan. Hier heb ik eigenlijk alles wat ik nodig had kunnen vinden.

Wat ik gebruik:
– Zwart tasje
– Mod Podge
– Acrylic Craft Paint
– Lijmkwast en gewone kwast
– Stuk stof met grote bloemen
– Schaar

Om te beginnen doe ik de verf in een plastic bakje. Het eerste laagje breng ik heel dun aan, zo krijg je uiteindelijk een mooier resultaat.

Daarna breng ik opnieuw een dun laagje verf aan. De kleur is nu een stuk feller en er zijn geen lijntjes meer te zien.

Dan knip ik de bloemen uit het stukje stof. Hier is veel (lees: ontzettend mega super veel) geduld voor nodig.

Wanneer de verf droog is plak ik de bloemen op de tas. Daarna ‘seal’ ik de tas door een laagje Mod Podge over de hele geverfde oppervlakte aan te brengen.

Het resultaat!

Ik ben heel blij met deze gepimpte tas. Het wit van de bloemen is ook een beetje blauw geworden, wat ik juist heel leuk vind! Zo lijkt het net op de bloemen ook geverfd zijn in plaats van geplakt.

Wat vinden jullie van het tasje, een echte upgrade of niet?

(All images by Lifestyle Snapshot)

24 gedachten over “DIY Bag Upgrade

  1. Echt helemaal super, ik vond het tasje gewoon zwart ook mooi klassiek maar dit is zeker een toffe upgrade. Ik had al vaker DIY’s gezien met mod podge, vroeg me al af of je het uberhaupt in NL kon krijgen… Bij een hobby winkel dus! (Had ik kunnen weten, heb eigenlijk ook niet gezocht hahaha!). Leuk! :) xx

    • Ah dankje Tara! Ik wilde Mod Podge bijna via internet bestellen tot ik opeens op de website van een hobby winkel hier uit de buurt kwam, haha. Ze hebben niet alle soorten Mod Podge, maar wel de basics!

    • Haha dankje! Het tasje ziet er op de foto echt leuker uit dan in het echt hoor, dan is hij een beetje cheap :’) Hij is nu iig veeeeel beter!

  2. Een hele leuke upgrade! Niet echt mijn style, maar echt supermooi gedaan!
    Hoeveel ben je nou gemiddeld kwijt voor zo’n upgrade? Als dat niet te duur is, zit er hier waarschijnlijk ook nog wel een (of meer!) aan te komen, hihi. En dan maar hopen dat het zo mooi lukt als bij jou!

  3. Wat gaaf gedaan! Ziet er echt net uit alsof je hem zo gekocht hebt! En nu is die ook nog eens helemaal uniek ;). Leuke blog in het algemeen trouwens, kom net even een kijkje nemen, haha!

  4. Pingback: DIY Jewelry Box | Lifestyle Snapshot

Reageer