DIY Jewelry Box

Mijn sieraden slingeren altijd door het hele huis. In de badkamer liggen wat oorbellen, op mijn nachtkasje de sieraden die ik het meest draag, in de woonkamer liggen wat armbandjes en in een laatje liggen de wat duurdere spullen. Het zou veel handiger zijn als ik alles in één kistje zou hebben, maar ik vind sieradenkisten vaak ook wat rommelig. Toen ik dit kastje tegenkwam in de hobbywinkel heb ik het meteen meegenomen. Al die laatjes zijn perfect!

Natuurlijk is het kastje zo nog een beetje saai. Die moet dus gepimpt worden! Ik heb meteen wat verf gekocht en ben aan de slag gegaan.

Wat heb je nodig?
– Houten kastje
– Verf
– Tang
– Boor
– Houten stokje
– Kralen
– Lijm
– Stof

Eerst haal ik de houten knopjes van de laatjes af. Die zijn wel schattig, maar ook een beetje saai. Ik heb nog wat oude kralen liggen die goed bij het kastje passen, dus die ga ik gebruiken als knoppen. Als de oude knopjes er af zijn boor ik in elk laatje een gat. Om er zeker van te zijn dat ik recht boor zet ik eerst puntjes met een pen waar ik het gaatje wil hebben.

Daarna snijd ik een stukje hout in kleine stukjes. Ik heb gewoon een ding uit de tuin gehaald die normaal (denk ik) de bloemen recht moet houden. Ook maak ik met een boor de gaten van de kralen wat groter. Let goed op dat je de gaten even groot boort als het stukje hout.

Dan begin ik met het schilderwerk. Ik heb gekozen voor een bruintint. Deze kleur past namelijk goed bij de muren in mijn slaapkamer. Ik heb maar één laagje verf aangebracht zodat het hout er nog een beetje door te zien is. Als je dit niet mooi vindt doe je er gewoon nog een laag overheen. Druk daarna de stokjes met de kraaltjes in de geboorde gaten.

Als de verf is opgedroogd begin ik met het bekleden van de laatjes. Ik had nog wat stof over van een andere DIY, dus heb ik dat gebruikt. Ik heb vier gelijke stukken uitgeknipt en ze met lijm vastgeplakt aan de bodem van de laatjes.

En klaar is het sieradenkistje! 

17 thoughts on “DIY Jewelry Box

  1. Ah zo leuk zeg :D Het is dat ik niet veel sieraden heb (op ringen nagelaten dan haha), maar anders is het echt zo’n tof idee. Ja sowieso, maar oke , you get it. :D

Reageer

