Easy Sunday Breakfast

Wanneer het avondeten op is kan ik al zin hebben in het ontbijt. Ik hou ontzettend veel van alles wat met eten te maken heeft. Daarom vind ik het dus ook belangrijk om elke ochtend een goed ontbijtje te nuttigen. Niet alleen op heerlijke luie zondagen, maar elke dag van de week! Als ik dit niet doe (omdat ik mij heb verslapen bijvoorbeeld) voel ik me de rest van de dag slap, krijg ik hoofdpijn en heb ik minder energie.

Elke ochtend heb ik een vast ritueel. Eerst zet ik wat water op voor de thee, dan maak ik wat crackers klaar en snijd ik een stuk fruit. Ik drink trouwens geen wijn bij het ontbijt hoor, in dat kleine glas zit bietensap. Ik vind dat spul zo ontzetten goor dat ik altijd het kleinste glas wat we in huis hebben pak. Bietensap drink ik voor mijn huid en voor mijn nagels. Een aantal weken geleden las ik op Beautylab en Cherryfizz een artikel over bietensap en ik werd er enthousiast van! Sneller groeiende nagels en een gavere huid? I want!

Verder slik ik elke ochtend een vitamince C en een vitamine B-complex voedingssupplement. Vitamine C heb ik vorig jaar heel de winter lang geslikt en ik ben geen enkele keer ziek geweest. Toen ik stopte, omdat mijn potje leeg was, was ik gelijk verkouden! Het vitamine B-complex slik ik voor meerdere doeleinden. Je zou er mooier haar, mooiere nagels en een mooiere huid van krijgen plus het werkt stress verlagend. Verder had ik in de winter altijd last van gescheurde mondhoeken, wat wijst op een vitamine B tekort!

Ontbijten jullie iedere ochtend en merken jullie het ook zo goed wanneer je dit een keer niet doet?

(All images by Lifestyle Snapshot)

8 thoughts on “Easy Sunday Breakfast

  1. Ik heb ook elke ochtend hetzelfde ritueel
    Ik zet thee, snij fruit, doe deze in sojayoghurt met havervlokken, gebroken lijnzaad, goijbes en nootjes. Heerlijk ontbijt!
    Bietensap kende ik niet echt maar klinkt intressant!

  2. Ziet er goed uit! Ik eet meestal een vrij stevig ontbijt, omdat ik altijd wakker wordt met honger en ik merk dat als ik stevig ontbijt ik echt veel meer energie de dag door heb. Ik slikte ook een tijdje vitamine supplementen, maar ik ben er mee gestopt. Misschien ga ik toch weer beginnen met vitamine pilletjes hehe :)

    • Ik ontbijt vergeleken met veel mensen ook stevig! Sommigen eten alleen een plak ontbijtkoek, of alleen twee krekkers… Dan zou ik snel flauw worden!

  3. Ik ontbijt eigenlijk vaak alleen een glaasje appelsap, thee en een bakje muesli met yoghurt of melk. Ik slik wel Vitamine C pilletjes. Maar ik ben eigenlijk ook nooit ziek omdat ik veel sport dus dat is mijn remedie denk ik.

  4. Normaal ontbijt ik wel altijd, vaak 1 of 2 crackers of een bak cornflakes. Drinken doe ik er vaak niet eens bij want ik moet me klaarmaken voor school, de hond uitlaten, etc. Ik denk er wel aan om gezonder te gaan ontbijten, ik vind het echt supergoed van je dat je ook fruit eet en op je vitaminen let!

  5. Wat gezond! Ik eet een boterham met hagelslag en een boterham met pindakaas (weinig origineel ja) en daarbij drink ik groene thee en soms een glas water met vitamine C bruistablet.

Reageer

