Streekmarkt Utrecht

IMG_0467

Ik leer Utrecht steeds een beetje beter kennen. Het is altijd lastig om te verhuizen naar een totaal andere stad (Eindhoven en Utrecht lijken echt in niks op elkaar), maar ik begin mij er eindelijk thuis te voelen. Door af en toe een weekend in mijn studentenkamertje te blijven en de stad in te gaan ontdek ik nieuwe dingen. De afgelopen keer dat ik en mijn vriend een lang weekend doorbrachten in Utrecht was er op zondag een streekmarkt in de Twijnstraat. Via die straat kom ik vanaf mijn studentenkamer in het centrum. Een streekmarkt (eigenlijk zegt de naam het al…) is een markt waar allerlei producten worden verkocht die uit de streek komen. Denk aan heerlijk verse broden, zelfgemaakte jams en chutneys en allerlei soorten oliën en azijn.

IMG_0473 IMG_0456 IMG_0445 IMG_0463 IMG_0469 IMG_0471 IMG_0450

Tip: niet lunchen voor je naar de markt gaat! Bijna elk kraampje biedt wat te proeven aan. Mijn vriend en ik zaten bomvol na alle stukjes brood met chutney, verse knoflooksoep, nougat, macarons en stukken kaas. Yummmmm.

8 gedachten over “Streekmarkt Utrecht

  1. Ziet er tof uit! Ik woon zelf dicht bij Utrecht, en de Twijnstraat is ook echt zo’n leuk straatje! Helaas kom ik eigenlijk nooit op zondag in Utrecht, maar het ziet er wel allemaal heel erg lekker uit!

Reageer