Photo diary – Rome

IMG_0951

Daar is ‘ie dan! De uitgebreide blogpost over Rome. Ik was hier al vaker met mijn ouders geweest, maar voor mijn vriend was het de eerste keer. We hebben daarom álles gedaan en gezien wat maar kan. We hebben veel geluk gehad met het weer. Ik heb weken voor vertrek dagelijks het weerbericht in de gaten gehouden en er werd regen voorspeld. Gelukkig sloeg het weer een dag voor wij zouden vertrekken in één klap om. We hebben elke dag zon gehad (die lekker op onze huid brandde) en onze jassen droegen we alleen ’s avonds laat en ’s ochtends vroeg. Het voelde wel heel gek om eind februari in een T-shirt op een terrasje te zitten! In deze tijd van het jaar een grote stad bezoeken vind ik wel een stuk fijner dan in de zomer. No way dat ik met 36 graden die Sint Pieter had beklommen hoor! Oké, tijd voor de foto’s. 

IMG_0932 IMG_0639 IMG_0628 IMG_0678 IMG_0576 IMG_0624 IMG_0874 IMG_0801 IMG_0715 IMG_0885 IMG_0870 IMG_0545 IMG_0574 IMG_0692 IMG_0542 IMG_0526 IMG_0557 IMG_0517

Rome is voor mij typisch zo’n stad waar je alles te voet kan doen. Al lijkt het soms ver lopen (bijvoorbeeld naar Vaticaanstad), het valt allemaal reuze mee. De enige steden waar mijn vriend en ik het openbaar vervoer gebruiken zijn Berlijn en Londen. We hebben afgelopen zomer Parijs ook helemaal te voet gedaan. Op die manier zie je (vind ik) veel meer van een stad. Ik vind het heerlijk om door al die straatjes en steegjes te zwerven.

We hebben alles gezien wat er maar valt te zien. Mijn vriend en ik hebben best een vlot tempo wat betreft sight-seeing. We blijven nooit ergens erg lang hangen. Op die manier kun je dus een hoop doen op één dag. Onze dagen zagen er ongeveer zo uit: rond een uur of 8 liepen we ons hotel uit op zoek naar een supermarkt. Daar sloegen we dan wat fruit, yoghurt en broodjes in en aten dit allemaal in het zonnetje op. De ene keer op de trappen van een kerk en de andere keer op een pleintje. We hadden elke dag iets gepland: bijvoorbeeld wilden we de eerste dag naar Vaticaanstad en de tweede naar het Colosseum. Uiteindelijk hebben we alles zo’n honderd keer gezien. We kwamen telkens weer bij de Spaanse trappen of de Trevi fontein uit en hebben het Piazza Navona zo’n honderd keer gezien. Logisch als je alle dagen van ongeveer 8 uur ’s ochtends tot 10 uur ’s avonds rondloopt. ’s Middags kochten we elke dag weer wat bij de supermarkt (of op de markt) en aten we dat weer in de zon op. Op die manier bespaar je een hoop geld! We zijn wel twee keer lekker uit eten geweest, waaronder één keer bij de beste pizzaria van Rome! Daar schrijf ik in een andere blogpost meer over.

Al met al hebben we een super week gehad. We hebben een muntje in de Trevi Fontein gegooid, dus we gaan zeker een keer terug!

7 thoughts on “Photo diary – Rome

  1. Wat fijn dat je het zo leuk gehad hebt. En wat een prachtfoto’s! Die van die fietsen! En dat straatje….. Om bij weg te dromen…….

  2. Wauw wat een heerlijk weer en wat een mooie dingen hebben jullie gezien! Ik wil er ook echt een keer heen, en dan vooral als het dit weer is :D En handig ideetje van de supermarkt inderdaad, die ga ik alvast onthouden :D

  3. Wij hebben inderdaad ook echt alles gelopen en was prima te doen! Wel vermoeiend maar je ziet zoveel van mooi Rome! Voor mij was het ook de eerste keer maar wil zeker eens terug.

Reageer

