Broccoli-courgettesoep

IMG_2757

Voor het eerst in mijn leven heb ik afgelopen week broccolisoep gemaakt. Ik vind broccoli een ontzettend lekkere groente, zeker geroosterd uit de oven. Het liefst eet ik het met een stukje vis erbij. Mijn moeder en ik hadden zin om afgelopen week lekker veel soep te eten, dus we moesten voor elke dag een ander soepje verzinnen. We maakten tomaat-paprikasoep, groentesoep, champignonsoep, pompoensoep en dus ook broccolisoep. Zeker met een schepje Griekse yoghurt en wat pijnboompitjes erbij is deze soep heel lekker. Ik heb nog een stronk broccoli liggen, dus ik ga ‘m deze week sowieso nog een keer maken.

IMG_2755

Wat heb je nodig?
– 500 gram broccoli
– 2 courgettes (dus eigenlijk een broccoli-courgettesoep…)
– 3 uien (broccoli-courgette-uiensoep?)
– peper & zout
– kerriepoeder
– nootmuskaat
– 2 blokjes groentebouillon

1. Zet een hele grote soeppan op het vuur en verwarm er wat olie in. Snipper de uien en fruit deze goed aan. Het is heel belangrijk dat je ze lang laat pruttelen, want dat doet veel voor de smaak!

2. Kruimel dan de twee bouillonblokjes over de ui en strooi er wat nootmuskaat en kerriepoeder overheen.

3. Snijd de courgettes in kleine stukken en bak deze even mee met de uien.

4. Snijd de roosjes van de broccoli en gooi ze ook in de pan. Giet er dan genoeg water bij zodat alles onder het water staat. Laat ongeveer een half uurtje rustig koken.

5. Als de broccoli en courgette zacht zijn kun je alles met een staafmixer pureren tot een gladde soep. Als de soep te dik is naar jouw smaak, voeg dan gewoon nog wat water toe.

6. Serveer het met geroosterde pijnboompitjes en een lepel Griekse yoghurt. Smakelijk eten! Ik heb er nog wat peper toegevoegd op het laatst, dat zijn al die zwarte spikkels.

IMG_2754

8 thoughts on “Broccoli-courgettesoep

Reageer

