Dagje (eten) in Amsterdam!

IMG_2782

Het liefst zou ik elke maand een weekendje weg boeken naar een mooie buitenlandse stad. In 2012 ging ik naar Londen, vorig jaar ben ik naar Berlijn en Hamburg geweest en ook dit jaar wil ik weer een paar daagjes weg. Natuurlijk ga ik in de zomervakantie ook altijd naar mooie steden, maar in de saaie wintermaanden heb ik het nodig om er even tussenuit te gaan. Tot het zover is dat ik weer naar het buitenland ga, moet ik andere dingen verzinnen om er even tussenuit te zijn. En een dagje naar Amsterdam is daar perfect voor! Ik heb een aantal tips waar je lekker kunt eten als je een keer een dagje naar Amsterdam gaat.

IMG_2783

Ik ging samen met een vriendin een dag naar onze prachtige hoofdstad. We hadden afgesproken niet te gaan winkelen, maar een keer echt van Amsterdam zelf te genieten. Van te voren hadden we leuke wijken opgezocht en een leuk lunchtentje uitgekozen waar we wilden eten. Verder was het plan om gewoon als toeristen door de straatjes van Amsterdam te gaan wandelen. Volgens mij zijn we overal geweest, maar we hebben de drukke winkelstraten gemeden. Echt heerlijk om Amsterdam eens op een totaal andere manier te bezoeken!

IMG_2761

We begonnen in de Haarlemmerstraat, waar een ontzettend leuk tentje zit: Vinnies Deli. We hebben hier allebei een vers sapje gedronken: grapefruitsap en een mix van sinaasappelsap en grapefruitsap. Op de kaart zag ik ook een heleboel lekkere dingen staan, dus ik kom hier zeker een keertje terug om te lunchen.

IMG_2777

Vanaf de Haarlemmerstraat zijn we met een gigantische omweg naar de Westerstraat gewandeld. In de Westerstraat zit een nieuw filiaal van het bekende tentje SLA. Ik ben al eens eerder bij SLA geweest, die in de Ceintuurbaan, en ik wilde hier heel graag nog eens eten. We hadden allebei een salade van rucula, radijs, zoete aardappel, pompoenpitten en zoete peen. Vooral de saus was heerlijk: truffelsaus. Echt een aanrader!

IMG_2781

Nadat we overal en nergens hadden gewandeld, eindigden we weer in de Haarlemmerstraat. De vriendin waarmee ik in Amsterdam was had weer honger en ik wist dat daar nog een leuk eettentje zat: Stout! Ze at hier een boterham met boerenkaas en een heerlijk mosterddressing. Ik zag in de etalage ook een heleboel mega lekkere taarten… dus ook voor de zoetekauw een aanrader. In deze straat zitten sowieso veel bakkertjes en patisserieën, dus hier echt een keertje naartoe gaan als je (net als ik) gek bent op taartjes.

IMG_2775

Zijn jullie ook zo gek op Amsterdam? En hebben jullie nog meer tips voor leuke plekjes om te eten?

3 thoughts on “Dagje (eten) in Amsterdam!

  1. Oh, wat ziet het er allemaal lekker uit zeg! Ik heb afgelopen zomer in een zijstraat van de Albert Cuyp gegeten, als ik het me goed herinner heet het De Duvel, super lekker!

Reageer

