Wintersalade met geroosterde pompoen

IMG_2739

Dit is mijn favoriete salade van het moment! Ik ben een echte appeleter (eet er soms wel 5 op een dag…) en ben dol op kikkererwten, feta en avocado. Zeker de combinatie van al die ingrediënten is heerlijk. Eerlijk gezegd zijn dat ook de vaste dingen die ik door mijn salades gooi. Voor de verandering heb ik er eens geroosterde pompoen bij gedaan en het resultaat beviel me! Een echte wintersalade.

Ingrediënten
– Pompoen
– 400 gram kikkererwten
– Appel
– Tomaat
– Feta
– IJsbergsla
– Avocado
– Geroosterde pijnboompitjes
– Balsamico azijn
– Olijfolie
– Peper & zout
– Citroensap

IMG_2738

1. Verwarm de oven voor op 200 graden. Snijd de pompoen in stukken en leg ze op een bakplaat (bekleed met bakpapier) en doe er wat olijfolie, peper en zout over. Rooster ze ongeveer 40 minuten in de oven.

2. Was en scheur de sla, snijd de appel, tomaat, avocado en feta in stukken. Meng alles in een grote kom.

3. Pers de citroen en meng het sap met de olijfolie, balsamico azijn en wat peper en zout. Giet deze dressing over de salade en meng alles.

4. Laat de pompoen even afkoelen en meng de stukken daarna met de rest.

5. Rooster kort wat pijnboompitjes en voeg deze tot slot ook toe.

6 thoughts on “Wintersalade met geroosterde pompoen

  1. Hmm grappig, ik ben dus juist helemaal niet zo’n pompoenfan, maar in deze combinatie lijkt ‘ie me heel erg lekker, dit ga ik proberen!

Reageer

