Amandelbrood

IMG_1171

Het lijkt of iedereen de laatste maanden massaal aan het bananenbrood bakken geslagen is. Nou moet ik toegeven dat ik niet echt een liefhebber ben van bananen… Ik vind het wel lekker hoor, maar als ik tussen iets met banaan of iets zonder banaan kan kiezen, kies ik sowieso voor dat zonder banaan. Maar als er alleen de keuze met banaan is, dan eet ik het wel. Snappen jullie het nog een beetje? Nou, in ieder geval is dat dus de reden dat ik een zelfde soort tussendoortje wilde bakken maar dan zonder banaan. Dit lekkere (maar erg zware en vullende) amandelbrood is het resultaat!

Wat heb je nodig?
– 4 1/2 cup amandelmeel
– 1 tl zout
– 2 tl bakpoeder
– 4 eieren
– 3 eetlepels kokosolie
– 1/2 cup Griekse yoghurt (0% vet)
– 2 eetlepels agave siroop

Verwarm de oven voor op 150 graden. Meng vervolgens alle ingrediënten met elkaar en giet het in een ingevette cakevorm. Bak de cake ongeveer 1 uur in de oven. Check na een uur met een houten stokje even of de cake al gaar is. Als er niks aan blijft plakken kun je ‘m op een afkoelrekje kouder laten worden. Als er wel wat aanplakt, zet je ‘m gewoon nog even terug.

Het amandelbrood is vrij machtig en eerder hartig dan zoet. Ik eet het ’t liefst met een plakje kaas of met wat hummus en avocado. Zeker lekker als tussendoortje!

8 thoughts on “Amandelbrood

  1. Hmm, klinkt wel lekker en het ziet er ook goed uit! Ik vind bananenbrood juist heerlijk, en ook heel handig om in het begin van de week een lekkere cake te bakken en dat je dan de rest van de week een lekker, en gezond, tussendoortje hebt!

  2. Ik heb eigenlijk nog nooit bananenbrood gegeten nog.. Ben er nog steeds benieuwd naar maar ook naar deze amandelbrood! Tijd om een keer flink in de keuken te staan haha

  3. Wat een toffe recepten weer, zodra ik tijd heb (drukte van examenjaar ;))
    Ga ik is lekker bakken en je recepten uitproberen. Morgen ga ik voor je omelet ;)
    écht complimenten voor je blog. Ik word altijd erg blij van je artikelen.

Reageer

