Kikkererwten flatbread met gedroogde tomaatjes

IMG_1364

Sinds ik kikkererwten ontdekt heb, probeer ik allerlei nieuwe gerechten uit. Van salades met kikkererwten en hummus tot dit kikkererwten flatbread. Ik ben echt gek op de smaak! Dit brood is heel lekker als bijgerecht bij een maaltijd of als een voorgerecht. Ik maak het meestal als ik allerlei kleine tapas gerechten maak.

Wat heb je nodig?
– 400 gram kikkererwtmeel (dit kun je kopen bij toko’s)
– 2 cups water
– handjevol basilicum
– 12 gedroogde tomaatjes
– sap van 1 citroen
– 2 eetlepels Italiaanse kruiden
– zout en peper

Verwarm de oven voor op 190 graden. Blend alle ingredienten, behalve de tomaatjes, in een blender. Snijd de tomaatjes in iets kleinere stukken meng ze met een lepel met de rest. Roer er dan ook nog wat extra basilicumblaadjes doorheen. Bekleed je bakplaat met bakpapier en giet het mengsel hierop. Probeer het zo vierkant mogelijk te houden. Bak het ongeveer 30 minuten in de oven en laat het dan even afkoelen. Tijdens het afkoelen wordt het ‘brood’ ook wat harder.

Het is heel lekker om wat tomaten klein te snijden, en samen met wat knoflook en olijfolie te mengen, en dan te serveren op het brood. Heerlijk!

9 thoughts on “Kikkererwten flatbread met gedroogde tomaatjes

  1. Ik ben niet zo’n keukenprinses, maar ben wel dol op kikkererwten. Dit recept moet haalbaar zijn voor mij. Ik ga het uitproberen. Ziet er goed uit op de foto!

Reageer

