Omelet met tonijn en avocado

IMG_2585

Ik ben dit jaar aan het afstuderen en moet ontzettend veel individueel werken. Het voordeel hiervan is, dat ik lekker veel thuis ben. Ik vind het heerlijk om thuis te werken! Zeker aangezien ik dan lekker uitgebreid kan lunchen. De afgelopen weken eet ik bijna elke middag hetzelfde: een belegd omeletje. Vandaag deel ik mijn favoriete combinatie met jullie.

Wat heb je nodig?
– 2 eieren
– 5 kastanje champignons
– half blikje tonijn (op water)
– halve avocado
– 20 gram feta
– 1 tomaat
– sojasaus
– peper

1. Kluts de eieren goed met een garde. Klop het lekker luchtig. Snijd dan de champignons in dunne plakjes en meng ze met de eieren. Bak het geheel in een koekenpan. Doe wat peper op het omeletje.

2. Meng het tonijn, de feta en een beetje sojasaus met elkaar. Snijd dan de halve avocado in dunne plakken (door de lengte). Snijd ook het tomaatje in kleine stukken.

3. Leg het omeletje op een bord en beleg de helft ervan met het feta-tonijnmengsel. Leg daar ook de tomaat en avocadoplakjes op. Klap de omelet dubbel en je bent klaar om te eten!

Probeer ook eens om in plaats van tonijn, een beetje gerookte zalm op je omelet te doen. Ook zeer lekker!

10 thoughts on “Omelet met tonijn en avocado

Reageer

