Hotspot: KEEK Utrecht

IMG_0386

Vandaag heb ik een nieuw soort artikel voor jullie: een hotspot! Ik vind het zelf fijn om via blogs leuke eettentjes te ontdekken. Daarom zal ik jullie een aantal van mijn favoriete tentjes laten zien. Ik begin met een lunchroom in Utrecht, KEEK: Kunst en Eerlijke Koffie. Ik woon sinds maart dit jaar in Utrecht en ga vaak te voet naar het centrum. Om daar te komen, moet ik altijd door mijn lievelingsstraat: de Twijnstraat. Dit is een heel gezellig straatje, vol bakkertjes, boetiekjes en gezellige lunchrooms. Bij KEEK krijg je heerlijk biologisch eten voorgeschoteld. Alles draait hier namelijk om eerlijke producten.

IMG_0389

Bij binnenkomst ruik je gelijk de geur van versgebakken taartjes. Achter de bar worden liters verse sappen geperst en wordt er vers brood gesneden. Op alle tafeltjes staan verschillende soorten potjes en glaasjes met vrolijke bloemen.

IMG_0398 IMG_0404

 

Mijn vriend bestelt het broodje met gebakken honing kip en ik ga voor een van de vele vegetarische opties: geitenkaas met een vijgenchutney. Hemels. Ook bestellen we beide een kop thee en krijgen een mandje met allerlei soorten losse thee. Helemaal EKO. Als er op een menukaart versgebakken taartjes staan, moet ik al-tijd wat nemen. Dus ik ga ook voor de glutenvrije brownie met nootjes.

IMG_0419

IMG_0409 IMG_0423Er hangt bij KEEK een ontzettend gezellig sfeertje. Het zit bijna altijd vol en de bediening is vriendelijk (en snel!). Er hangen vrolijke schilderijen aan de muur en overal staan schattige potjes en flesjes. Ik vind het super!

Mocht je binnenkort een keertje in Utrecht zijn, ga dan zeker even naar de Twijnstraat! Het ligt een stukje buiten het centrum, maar is sowieso de moeite waard. En als je er dan toch bent, eet dan meteen een lekker broodje en een stuk taart bij KEEK. Echt een aanrader!

11 thoughts on “Hotspot: KEEK Utrecht

  1. Ik fietste er vanmiddag langs, had het nog nooit gezien maar nu herkende ik het van je post! Klinkt leuk, misschien moet ik toch een keertje stoppen en er naar binnen gaan..

  2. Jammer dat je nu zo weinig post. En als je post gaat het alleen maar over gezond eten. Waar is de leuke, spontane Laura gebleven?

    • Jammer om te horen dat je mijn posts niet meer zo leuk vindt. Ik heb nog maar weinig tijd (naast fulltime studie) om te bloggen en heb besloten om mij alleen te richten op dingen die ik zelf echt heel interessant vind. Daarom blog ik veel over eten! :-)

Reageer

