Geroosterde pompoensoep

IMG_1996

 

Over een aantal jaar wil ik een tuintje waar ik allerlei soorten groente en fruit in heb groeien, zodat ik altijd verse spulletjes heb om mee te koken. Helaas duurt dat nog wel even, dus tot die tijd ben ik altijd heel blij als ik van de vader van mijn vriend groente en fruit uit zijn tuin krijg. Hij had weer een aantal reuze pompoenen gekweekt en ik mocht wat van hebben om soep te maken!

Wat heb je nodig?
♥ 1 kilo pompoen
♥ rode peper
♥ 2 stengels bleekselderij
♥ ui
♥ 1 teentje knoflook
♥ nootmuskaat, kaneel, tijm, peper en zout

IMG_1994

Verwarm de oven voor op 220 graden. Snijd de pompoen ik kleine stukken en breng deze op smaak met de kruiden. Besprenkel ze dan nog met een beetje olijfolie en rooster ze ongeveer 35 minuten in de oven. Bak ondertussen het uitje, de rode peper en de knoflook in een grote soeppan. Voeg de stukjes bleekselderij toe en giet er wat water bij tot ze onder water staan. Kook ongeveer 10 minuten. Haal na 35 minuten de pompoen uit de oven en blend de stukjes samen met de rest van de ingrediënten tot het een romige soep wordt. Giet het weer in de pan en laat nog even rustig koken. Voeg als je wilt nog wat water toe.

Smakelijk!

6 thoughts on “Geroosterde pompoensoep

Reageer

