Geroosterde paprika-tomatensoep

IMG_1909

Mijn vader en ik zaten laatst ergens te lunchen waar ze een overheerlijke tomaten-paprikasoep hadden. Ik heb zo van die soep genoten dat ik ‘m veel vaker wil eten. Nu is wekelijks buiten de deur eten geen optie voor mij (arme student…), dus moest ik ‘m maar na proberen te maken. En dat is redelijk goed gelukt! Deze soep smaakt net wat anders, maar zeker niet minder lekker.

Wat heb je nodig?
– 8 grote tomaten
– 2 rode paprika’s
– 2 gele paprika’s
– handjevol verse basilicum
– Italiaanse kruiden
– 3 theelepels citroensap
– 4 eetlepels tomatenpuree
– olijfolie
– peper en zout (naar smaak)

IMG_1904

Snijd de paprika’s ongeveer acht stukken en snijd de tomaten in vieren. Leg alles op een bakplaat (met bakpapier) en voeg de olijfolie, kruiden, zout en peper en verse basilicum toe. Meng alles even goed zodat alle stukken tomaat en paprika bedekt zijn. Rooster alles in de oven ongeveer 30 minuten op 200 graden. Na 30 minuten mag je de blender uit de kast halen. Doe de paprika en tomaten in de blender en voeg de citroensap, tomatenpuree en nog een beetje peper en zout toe. Blend tot het een gladde soep is. Warm het nog even op in een pannetje en je bent klaar om aan tafel te gaan!

8 thoughts on “Geroosterde paprika-tomatensoep

  1. Ik ben de laatste tijd wat meer in zelf soep maken fase, dus deze ga ik snel een keer proberen! Ik heb dit ook wel eens op in een restaurantje en vond ik het ook super lekker! Tijd om het zelf eens te maken :)

Reageer

