Salade met tonijn en asperges

Als ik weinig tijd heb om te koken, kies ik er vaak voor om een salade te maken. Maar nooit een saaie salade! Mij leek de combinatie van asperges, avocado en tomaat op de een of andere manier heel lekker. Omdat ik er nog wat extra voedzaams bij wilde doen, koos is voor tonijn. Wat uiteindelijk echt een mega goede combinatie bleek te zijn met de asperges. We hadden nog wat pijnboompitjes, citroen en rode ui liggen et voilá: a delicious salad was born!

IMG_8886 IMG_8892

Recept voor twee personen
♥ zak kropsla en rucola
♥ 1 avocado
♥ 200 g tonijn
♥ 500 g Hollandse asperges
♥ 200 g snacktomaatjes
♥ 50 g pijnboompitjes
♥ rode ui
♥ halve citroen
♥ olijfolie
♥ peper & zout

IMG_8889 IMG_8890 IMG_8888

Was de sla en verdeel het over twee borden. Snijd de tomaatjes en avocado in kleinere stukken. Voeg deze samen met de pijnboompitjes toe aan de sla. Kook de asperges ongeveer 15 minuten. Snijd ze dan in kleinere stukken. Snijd de rode ui in dunne ringen en halveer deze vervolgens. Voeg alle overige ingrediënten (asperges, tonijn en ui) toe aan de sla. Dan is het tijd voor de dressing! Pers een halve citroen en meng dit samen met olijfolie, peper en zout. Voeg het dan ook toe aan de sla. Done!

IMG_8894

Mijn moeder en ik hebben heerlijk gesmuld van de sla! En zelfs Kinkie vond het er lekker uitzien…

Smakelijk!

12 thoughts on “Salade met tonijn en asperges

Reageer

