REISTIP: hoe vind je een goed hotel?

antwerp

Over vier weken is het ein-de-lijk zomervakantie! In ieder geval voor mij dan. Na drie maanden full-time stage te hebben gelopen, ben ik daar erg aan toe. Maar om mijn zomervakantie te kunnen financieren, heb ik besloten nog zes weken bij mijn stagebedrijf te blijven werken. Ik kan dus pas in de derde week van juli op vakantie. Dat duurt nog veel te lang… Daarom hebben Tim en ik besloten dat we in juni een weekendje weg willen. We willen twee daagjes naar Antwerpen!

Ik ben echt verliefd op Antwerpen. Al ligt het erg dicht bij Nederland, toch heb ik het idee dat ik ver in het buitenland zit. Oké, ik zit dan ook in het buitenland… maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel. Toch? Nou, we willen dus heel graag een weekendje van vrijdag tot zaterdag weg. Zodat we er gewoon heel even tussenuit zijn. Als ik naar een grote stad ga op vakantie maak ik altijd gebruik van websites waar je hotels kan boeken. Ik heb nog nooit een hotel geboekt, direct via hun eigen website. Een voorbeeld van zo’n site om een hotel te zoeken is Hotel.info.

Je typt hier in naar welke stad (of welk land) je wilt, voert de datum in en drukt op zoeken. Als je wilt kun je ook nog aangeven wat je maximaal (of minimaal) uit wilt geven aan een kamer en hoe ver je van het centrum wilt verblijven. Wat ook heel handig is aan dit soort websites: mensen geven op de site een beoordeling over het hotel waar ze zijn geweest. Tim en ik zijn bijvoorbeeld afgelopen winter naar Londen geweest en zijn ook op zo’n manier bij ons hotel gekomen. Bij de beoordeling van het hotel stonden dit soort reacties: ‘De bedden lagen vervelend’, ‘Het ontbijt stelde niet veel voor’, ‘Het was erg gehorig’. En inderdaad: de veren staken uit de bedden, het ontbijt bestond uit toast met boter en je kon de buurman horen snurken. Gelukkig gaven Tim en ik daar niet veel om aangezien we midden in het centrum van Londen zaten voor maar €50 per nacht, maar het is wel fijn om van te voren te weten!

Kennen jullie dit soort websites al? Hoe boeken jullie altijd een hotel voor stedentripjes?

10 thoughts on “REISTIP: hoe vind je een goed hotel?

  1. Voor iedereen die nog eens naar Antwerpen wil: Als je een hotel midden in het centrum wil kan je naar IBIS Antwerpen centrum, dit is echt een goede locatie :) Ben nog nooit naar het hotel zelf geweest aangezien ik er vlakbij woon, maar dit hotel ligt vlak bij alle winkeltjes en resto’s :)

Reageer

