Fit Friday #3: Killer abs!

FIT FRIDAY

Ik vind het ontzettend mooi als je bij vrouwen hun buikspieren kan zien. Natuurlijk houd ik ook niet van die bodybuilder lichaampjes, maar wat lichte lijnen vind ik zeker kunnen! Door een aantal keer in de week wat oefeningen te doen, heb ik dat hopelijk tegen de tijd dat de bikini weer aan mag bereikt. Train je buikspieren trouwens niet elke dag, dat wordt door de meeste trainers afgeraden. Drie keer in de week is echt wel voldoende.


Wij hebben een lange tijd geleden de CD van Winsor Pilates gekocht (ja, via Tell Sell!) en hij ligt al jaren te verstoffen in de kast. Laatst besloot ik ‘m af te stoffen en heb meteen even de 20 minuten workout gedaan die zich op de buikspieren richt. Deze bleek best goed te zijn! Ik heb ‘m voor jullie gevonden op Youtube.


Cassey van Blogilates blijft mijn favoriet. Ze is zo enthousiast dat ik soms wel vier filmpjes na elkaar doe. Haar buikspieroefeningen zijn mega zwaar en ik heb elke keer weer spierpijn. Heerlijk! Dit is de leukste workout die ik heb gedaan van haar. Redelijk goed bij te houden.


De buikspieren van een Victoria’s Secret Angel, wie wil die nou niet?! Als je dit filmpje een aantal keer doet, heb je ze zo in the pocket. Oké, misschien niet… maar het is in ieder geval een goede workout!

Dat waren ze weer. Kijk zeker bij Blogilates op haar kanaal, daar staan nog veel meer fijne filmpjes gericht op de buikspieren! Succes met sporten ladies! En onthoud: abs are made in the gym, but revealed in the kitchen!

9 thoughts on “Fit Friday #3: Killer abs!

  1. Ik ben ook bezig met buikspieren trainen, maar doe het we iedere dag! Dat is dus niet goed? Bedankt voor de handige filmpjes, want ik kan wel wat inspiratie gebruiken :).

    • Dit is wat ik heb gehoord: spieren hebben tijd nodig om te herstellen, anders groeien ze niet. Omdat je buikspieren (en bijvoorbeeld ook armspieren) een relatief kleine spiergroep zijn, duurt het herstel langer. Benen kunnen wel elke dag getraind worden aangezien die groter zijn en sneller herstellen. Hopelijk heb je daar wat aan :-)

Reageer

