Dadel-notenrepen

IMG_8832

Ik zal meteen eerlijk zijn: ik heb deze repen niet zelf gemaakt. Maar ze zijn wel zelfgemaakt! Door mijn zus namelijk. Ik ben echt gek op muslirepen, notenrepen, fruitrepen en ga zo maar door. Helaas zijn die dingen bijna nooit gezond. Er wordt mega veel suiker bijgegooid om het een beetje lekker te maken. Deze notenrepen zijn gelukkig wel gezond! En errrrrrrg lekker.

IMG_8829 IMG_8831

Het is wel een recept wat je een klein beetje op gevoel moet doen. Mijn zus heeft ongeveer 200 gram verse dadels en 150 gram noten in een blender kleingemaakt. Het moet echt een heel kleverig worden, want zo blijft het mengsel straks in de reepvorm. Roer er ook nog een paar hele noten door met een lepel. Daarna heeft ze het mengsel op een groot stuk huishoudfolie gegooid (het is de plakkerig om in je handen te pakken), platgedrukt en de folie dichtgevouwen. Het heeft een nacht in de koelkast gestaan. De dag daarna heeft ze de folie verwijderd en het plak in kleine stukken gesneden. Om het langer te bewaren kun je de stukjes apart weer inpakken in folie en in de koelkast bewaren. Ik heb geen idee hoe lang het goed blijft, want ze zijn zo lekker dat ze binnen één dag allemaal op waren. Met deze hoeveelheden maak je ongeveer 8 kleine stukken.

IMG_8834

Het is echt heerlijk en heel zoet! Een perfecte snack.

14 thoughts on “Dadel-notenrepen

  1. Ik ben benieuwd hoe het smaakt! Ik heb nog nooit dadels gegeten eigenlijk, misschien een keer in een gerect, maar nooit in een koekje, dus ik ben wel benieuwd!

Reageer

