Fit Friday #2: Snelle workouts

FIT FRIDAY

De afgelopen vier weken ben ik in totaal één keer in de sportschool geweest. Ik heb daar toen welgeteld 35 minuten op de crosstrainer gestaan en ben toen weer vertrokken. Gelukkig bestaan er youtubers die voor luie mensen als ik filmpjes maken! Lekker thuis op de mat even gauw wat oefeningen doen. Cassie van Blogilates is echt mijn favoriet op dit moment. Ze is in elk filmpje enthousiast en zegt precies de juiste dingen. Ik probeer drie keer in de week, drie van haar korte filmpjes te doen. Ze focust zich bijvoorbeeld 3 minuten lang op de billen (au!), benen (dubbel au!) en armen (ik dacht dat ik dood ging).

Filmpje nummer 1: voor mooie strakke armpjes. Ik wilde dit deze week twee keer doen, maar had na de eerste keer zo’n erge spierpijn dat het gewoon niet lukte. Dat laat maar zien hoe goed dit filmpje is! Of hoe zwak mijn armen zijn…

Filmpje nummer 2: strakke billetjes. Ongeveer drie minuten lang je bilspieren aanspannen is niet makkelijk. Het doet zelfs mega veel pijn. Wat in mijn ogen een teken is dat het wel werkt!

Filmpje nummer 3: gespierde benen en billen. Squaten is een van de meest effectieve oefeningen voor mooie benen en billen. In dit filmpje laat Cassie je ongeveer 3 minuten non-stop squaten. Ik hou het nog niet vol, maar word er steeds beter in!

Filmpje nummer 4: slanke dijen. Mega, mega, MEGA zwaar. Maar wel heel leuk.

Deze filmpjes zijn echt perfect als je even niet zo veel tijd hebt, of gewoon geen zin om veel te doen. Ze zijn heel kort en toch erg effectief (als je ze in ieder geval wat vaker in de week doet).

14 thoughts on “Fit Friday #2: Snelle workouts

  1. Dit lijken me echt hele goede & ‘fijne’ workouts, dus ga deze ook een keer proberen!
    Naast 2x per week roeien net weer begonnen met weer opbouwen van hardlopen, maar als het weer eens shitweer is buiten (zoals zo vaak in nederland), kies ik liever voor een goede workout dus deze ga ik ook proberen (ze stonden al een tijdje op mn lijstje haha) :)

Reageer

