Fit Friday #1: Benen, dijen en billen

FIT FRIDAY

Over twee maanden heeft iedereen (hopelijk?) vakantie! Misschien zelfs al wel wat eerder, als je bijvoorbeeld afstudeert of eindexamen doet. Tijd om weer wat extra naar de sportschool te gaan en thuis wat oefeningen te doen! Ik ga vanaf nu elke vrijdag mijn favoriete ‘thuis-workouts’ met jullie delen! Heel handig als je geen tijd hebt (lees: geen zin) om naar de fitness te gaan of je hardloopschoenen aan te trekken.

Ik begin met een oude favoriet van mij: het yogafilmpje dat zich richt op de billen, benen en dijen! Precies de delen waar bijna elke vrouw wel aan wat wil veranderen. Deze workout is heel makkelijk en leuk om te doen, voor je het weet zijn de 20 minuten om! Het mannetje in het filmpje is wel een beetje zweverig, maar dat hoort nou eenmaal bij yoga. Toen ik deze workout voor het eerst deed had ik heel de week mega erge spierpijn. Oftewel: bewijs dat het heel goed werkt.

Als je ongeveer drie keer in de week 20 minuten je been –en bilspieren traint heb je tegen de zomer sowieso een stuk sterkere benen en billen.

9 thoughts on “Fit Friday #1: Benen, dijen en billen

  1. Ik ben niet zo’n ontzettend grote fan van yoga.. Dit zijn ook de delen van mijn lichaam waarop ik eigenlijk wat minder kan trainen. Ik richt me liever iets meer op armen, borst en buik. :)

  2. Fijn vind ik dat, van die workout filmpjes :) Gebruik ik graag als ik thuis een trainingssessie houd. Op dit moment ben ik druk met hardlopen en racefietsen, dus mijn arme beentjes hebben het zwaar genoeg te verduren. Ik moet van mezelf nog wel wat buik- en armspieroefeningen doen, dan heb ik mn hele lijf elke week getraind :)

  3. Ik begin altijd vol goede moed aan zulke filmpjes, die ik dan 1 keer doe waarna ik heel trots ben dat ik het volgehouden heb. Maar de volgende keer dat ik iets zou moeten doen doe ik het niet. Ik heb echt geen discipline haha.

Reageer

