How to: ingevlochten vlechtje

haar

Ik draag mijn haar bijna elke dag hetzelfde: los en in een zijscheiding. Af en toe draag ik het in een staart en soms zet ik het even snel vast met een speldje. Weinig speciaals dus! Maar bij speciale gelegenheden, of wanneer ik wat meer tijd heb, maak ik graag vlechtjes! Tijdens Kerst had ik mijn lok ook ingevlochten en ik kreeg vaak de vraag of ik een ‘how to’ wilde maken; dus bij dezen! Ik heb de stappen vastgelegd met mijn camera en ik probeer het zo duidelijk mogelijk te beschrijven. Het is echt best makkelijk hoor, je moet gewoon goed oefenen.

Het is niet helemaal goed gegaan met scherpstellen… aangezien ik twee handen nodig had en geen afstandsbediening heb voor mijn camera, heb ik te veel bewogen waardoor de camera automatisch op een ander punt scherp heeft gesteld. Oeps! 

IMG_8667

1. Maak een staart in je haren, maar laat je lok loshangen.

IMG_8671

IMG_8672

2. Pak het bovenste laagje van je lok en begin dit plukje te vlechten.

IMG_8673

3. Nu komt het echte werk: het invlechten. Ik doe dit echt op de ‘dummies’ manier en zo ga ik het jullie ook aanleren. In plaats van bij elke pluk haar er een nieuw plukje bij te pakken, doe ik dat alleen met het plukje bij mij haargrens. Elke keer voor ik deze weer meevlecht, pak ik er een klein stukje van de zijkant bij. Zo ga ik door tot ik niet meer wil. Soms doe ik maar een klein stukje en een andere keer weer helemaal tot mijn oor. Dat maakt niet zo veel uit dus.

IMG_8674

4. Vlecht dan de pluk haar helemaal af.

IMG_8675

5. Haal je haar uit de staart en zet de vlecht aan de achterkant van je hoofd vast met een speldje.

IMG_8678 IMG_8708

En klaar! Echt, oefen dit een paar keer en je hebt het zo onder de knie!

27 thoughts on “How to: ingevlochten vlechtje

  1. Dat vlechtje staat je leuk! Ik zou het ook heel graag een keer willen doen, maar daar is mijn lok te kort voor :( (Ben een pony aan het laten uitgroeien…)

  2. De LC vlecht! Love it! Maak ‘m nu niet meer zo vaak maar vroeger had ik bijna iedere dag zo’n vlechtje, vind het zo leuk! Staat je mooi, vind jouw haarkleur ook zo mooi!

  3. En nog snap ik niet of die nieuwe plukje aan de achterkant er gewoon uitvallen, of je die mee vlecht en hoe je die doet. Sorry invlechten daar ben ik gewoon te blond voor of zo hahaha :P

  4. Wauw leuk!! staat je ook erg mooi hoor :D Ik vind het altijd erg lastig om in te vlechten bij mijzelf! misschien dan toch nog maar eens proberen! het ziet er echt zo leuk uit!

Reageer

