The best breakfast ever

IMG_8552

Ik kan het maar niet vaak genoeg zeggen: I love breakfast. Elke ochtend geniet ik van een grote bak havermout! Supervoedzaam en superlekker. Ik laat jullie vaak genoeg instagram foto’s zien met al mijn ontbijtjes, maar heb nog nooit een recept gedeeld! Daar breng ik vandaag verandering in. Dit recept stond twee dagen geleden ook op Misslipgloss, maar aangezien ik echt elke ochtend havermout eet, wilde ik het ook op mijn eigen blog plaatsen! It’s so yummy. En ik ben trouwens echt 5 minuten bezig met dit ontbijt (als het niet minder is). Dus: ‘ik heb echt geen tijd om zoiets te maken’, is geen goede smoes!

IMG_8539

Ingrediënten:
• 1 eetlepel geraspte sinaasappelschil
• 1 theelepel kaneel
• 35 gram havermout
• 250 ml amandelmelk
• Amandelschijfjes
• Blauwe bessen
• Aardbeien

IMG_8543

Doe de amandelmelk, havermout, kaneel en sinaasappelschil in een steelpannetje en laat het rustig warm worden. Het is belangrijk om te blijven roeren, want het kan makkelijk blijven plakken aan de bodem en dat is niet de bedoeling! Wanneer de havermout dik is geworden schenk je het in een bakje. Snijd de aardbeien in tweeën (of vieren als ze erg groot zijn) en strooi ze samen met de blauwe bessen en de amandel op de havermout.

Smakelijk!

22 thoughts on “The best breakfast ever

  1. Haha wat leuk om te lezen! Ik eet ook elke ochtend havermout met aardbeien en soms met een banaan. Morgen ga ik jouw recept eens uitproberen!

  2. Ik heb nog steeds mijn twijfels of ik havermout lekker ga vinden. Maar je hebt mij overtuigd om het toch eens te gaan proberen. Ik ga meteen de ingrediënten vanmiddag inslaan.. ^^

    • Ik gebruik die van Alpro! Staat bij de melk in de koeling :) Te koop bij in ieder geval de Jumbo en de Albert Heijn. Maar ook bij natuurwinkels! En je hebt ook de niet verse variant (houdbare), die is wat goedkoper en staat bij de sojamelk/rijstmelk/chocomelk/houdbare melk etc.

  3. Het ziet er lekker gezond uit.
    Ik weet dat het heel slecht is, maar ik sla het ontbijt altijd over.
    Ik moet soms om 7 uur of half 8 al beginnen op mijn werk en vind het dan echt te vroeg voor ontbijt.
    Maar zo af en toe neem ik wel een beker met yoghurt en ranja mee en die drink ik dan tegen 9 uur op.

Reageer

