Nailpolish and Me!

IMG_7032

Het liefst smeer ik elke dag een ander kleurtje op mijn nagels. Als ik een keer geen nagellak draag, merken sommige mensen die ik vaak zie dat meteen. Het maakt je handen gewoon echt veel mooier! En je kunt het matchen met je outfit. Het maakt heel je look gewoon af. I love nailpolish! Ja ja ja, ik ben een meisjes-meisjes, I know…

Hoeveel lakjes telt jou stash?
Oei, dit is een lastige vraag aangezien ik er ook een aantal in Eindhoven heb staan! Ik heb alleen mijn favoriete kleurtjes mee naar Utrecht genomen. Maar ik kan wel vertellen dat het er vrij weinig zijn. Een aantal van mijn vriendinnen zouden zeggen: “OMG, wat moet je met al die nagellak?”, maar ik denk dat de meeste beauty freaks meer lakjes in hun bezit hebben dan ik. Ik weet dus niet het precieze aantal, maar sowieso onder de 100. Waarschijnlijk zelfs nog wel onder de 50. Ik gooi ook wel heel erg vaak lakjes weg als ze niet helemaal fijn meer lakken.

Desktop

Van welk merk bezit je de meeste lakken?
Ik denk OPI, Mavala en Kiko. Dit zijn mijn favoriete merken! Ze lakken heel fijn, hebben hele mooie kleurtjes en de houdbaarheid is TOP! Kiko is ook nog eens lekker goedkoop, dus als ik in zo’n winkel ben, sla ik meteen veel in.

Wat is de meest voorkomende kleur in je stash?
Rode/roze tinten en groene/blauwe/mint tinten.

Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?
Ja, al die aparte finishes (denk aan kaviaar etc.) heb ik niet. Qua kleuren heb ik wel alle kleuren van de regenboog! Maar dan ook weer niet in alle tinten. Ik heb bijvoorbeeld veel lichtblauwe kleuren, maar nog geen mooie donker blauwe.

nagellak 4

Welke nagellak draag je het meest?
Uhh, lastig. Ik heb niet maar een lakje dat ik het meest gebruik. Maar op dit moment draag ik wel het meest groen/blauw/mint kleuren.

Van welke lak blijf je je afvragen waarom je het nog niet hebt weggegooid?
Ik heb twee lakjes van Miss Sporty die ik vorig jaar voor mijn verjaardag heb gekregen. Ze zijn heel slecht en lakken verschrikkelijk. Na een uurtje dragen chipt de lak al enorm. Alleen… de kleurtjes zijn zo leuk! Babyblauw en babyroze. Ik vind het gewoon zonde om zulke schattige kleurtjes weg te doen.

Gebruik je een basecoat?
Ja al-tijd. Ik heb ook een donkergroen lakje gedragen zonder basecoat en heb weken met een groene waas op mijn nagels rondgelopen. Ik schaamde me echt dood. Dat wil ik nooit meer meemaken!

Gebruik je een topcoat?
Ook altijd. Ik heb het idee dat de lak dan veel langer blijft zitten. De Studio Nails ‘better than gel nails’ topcoat van Essence is mijn favoriet!

Stempelen of uit de losse hand?
Uhh, geen van beide? Ik ben niet zo van de tekeningetjes op mijn nagels. Doe maar gewoon een simpel lakje. Bij andere vind ik het wel heel schattig hoor! Het past gewoon niet bij me. Maar als ik moet kiezen, dan kies is stempelen. Dan bestaat er nog een kleine kans dat het er niet al te belachelijk uit ziet.

IMG_8057

Hou je van glitters/shimmers of crème finish?
In de zomer houd ik van een crème finish en in de winter van glitter lakjes of lakjes met een shimmer. Ik merk dat sinds het weer wat beter word en het lente is, ik niet eens meer omkijk naar mijn glitter/shimmer lakjes. Dat vind ik persoonlijk ook niet zo mooi bij felle en lichte lakjes. Zwart of donkerblauw met shimmer vind ik leuker dan geel of roze met shimmer.

Voel je je kaal zonder nagellak?
Ja, ik vind het verschrikkelijk om geen nagellak te dragen. Sinds ik op mijzelf woon en ik twee keer per dag de afwas doe, zijn mijn nagelriemen heel erg geïrriteerd. Ik draag nu al bijna vijf weken geen nagellak meer en ik haat het. Het crèmepje dat ik van de dokter kreeg zodat het weg zou gaan werkt niet… En ik heb geen tijd om terug te gaan aangezien ik fulltime stage loop! Ik baal echt super erg. Als het straks helemaal weg is (het is al wel minder), ga ik heel veel nieuwe lakjes kopen!

Hoeveel lakjes heb je de afgelopen week gekocht?
Nul. Ik kan ze nu toch niet gebruiken. (huilie)

23 thoughts on “Nailpolish and Me!

  1. Leuk! Ik houd ook echt heel erg van nagellak. Ik mag het jammer genoeg niet ophebben op m’n werk, maar zodra ik vrij ben smeer ik er gelijk een kleurtje op!

  2. Echt een heel erg leuke tag!
    Wat erg voor je, dat je geen nagellak kan dragen. Ik zou het ook echt verschrikkelijk vinden. Ik weet niet hoe de irritatie gekomen is, maar ik draag echt altijd handschoenen tijdens het afwassen. Niets vreselijker dan perfect in het water te gaan, om met 7.5 gelakte nagels eruit te komen!

  3. Wat balen dat je geen nagellakjes kan dragen! Ik heb ook al een tijd niks opgehad, ook vanwege het afwassen en ook mijn nagelriemen zijn wat geïrriteerd. Daarnaast wel een erg leuke tag! :)

  4. Wat een leuke tag! Ik draag eigenlijk nooit een base- of topcoat, voornamelijk omdat ik om de dag mijn nagellak wissel en de meeste nagellak wel goed blijft zitten zonder te chippen die paar dagen. Kun je met afwassen geen handschoenen dragen? Misschien raken je nagelriemen dan minder geïrriteerd en kun je weer nagellak dragen!

  5. Leuke tag :) ik draag ook vaak nagellak en ben dan ook blij dat het gewoon mag op mijn werk :)
    Echt balen dat je al zo lang zonder nagellak moet doen en dat de crème niet helpt!

  6. Ik lees dat je heel geïrriteerde nagelriemen hebt van het afwassen…: Tip: Handschoenen aan tijdens het afwassen! Doe ik dan omdat ik eczeem heb… Bij da AH heb jij fijne huishoudhandschoenen voor allergie/gevoelige handden

Reageer

