Five Things I can’t do because of my internship

stageWat betreft mijn stage plek ben ik echt een grote Lucky Basterd. Stage lopen bij Hollandse Hoogte is echt helemaal geweldig. Ik ben heel de dag bezig met dingen die mij interesseren zoals beauty, fashion en lifestyle. Ik heb contact met beeldredacteuren van o.a. de Vogue, Elle en Grazia en voer zoekopdrachten voor hun uit. Ontzettend gaaf natuurlijk! Maar de slopende dagen breken mij langzaam maar zeker wel echt op. Elke dag van half 10 tot 6 is heel vermoeiend en ik heb helemaal geen ‘me-time’ meer. Ik ben even toe aan een klein zeurlijstje en jullie hopelijk ook!

– Overdag geen foto’s kunnen maken. Persoonlijk vind ik foto’s het mooist als ze middag op de dag zijn genomen. Er is buiten dan mooi fel licht! Ik moet ’s ochtends vroeg snel weg en kom ’s avonds laat pas weer thuis. Geen tijd om er even op uit te gaan om leuke plaatjes te schieten.

– Niet meer zo goed op mijn eten letten als ik thuis deed. Elke ochtend, middag en avond bestede ik thuis aandacht aan mijn eten. Groot ontbijt, een lekkere lunchsalade en een uitgebreid avondmaaltje. Zo leuk om zelf soep te maken of nieuwe recepten uit te proberen! Maar ik eet elke middag gewoon op kantoor en daar is alleen brood verkrijgbaar. ’s Avonds kom ik laat thuis en heb ik geen puf meer om uitgebreid te koken. Dus ik eet best sobere maaltijden! Ik kan niet wachten tot ik weer in mijn oude ritme zit en lekker los kan gaan met eten maken!

– Bloggen gaat niet meer zo lekker als voor mijn stage. Ik heb het idee dat ik soms nog even snel een post moet schrijven. In het weekend probeer ik zoveel mogelijk foto’s te maken en blogposts te schrijven. ’s Avonds heb ik daar zo weinig tijd voor doordeweeks! Gelukkig kan ik over ongeveer 2 maanden weer gewoon lekker veel bloggen.

– Ik zie mijn vriendinnen veel minder. Normaal zag ik twee vriendinnen van mij elke week minimaal 1 keer, maar vaak zelfs meer. Met hun sport ik namelijk altijd als ik in Eindhoven ben! Ook mis ik mijn vriendinnetjes van school een beetje. Die zag ik ook gewoon zeker twee keer in de week. Gelukkig komt er volgende week woensdag een vriendin eten bij mij in Utrecht en ga ik vrijdag uit eten met twee vriendinnen in Amsterdam! Maar het is wel wennen om soms hele weken geen vriendinnen te zien… In de zomervakantie maar even flink wat tijd inhalen!

– Ik heb nauwelijks tijd voor mijzelf. Ik heb al weken mijn nagels niet meer gelakt (behalve een keer voor de blog) en ik smeer ze bijna nooit meer in met lemony flutter. Ik merk ook echt dat ze achteruit gaan! Ook heb ik geen tijd meer voor maskertjes of om mijn haar eens een oliebeurt te geven. Normaal gesproken ben ik daar juist altijd heel erg meebezig. Ik had toen ik geen stage liep bijna elke dag wel een ander kleurtje op mijn nagels en deed elke week twee keer een maskertje op. Ach, nog maar twee maandjes Lau…

Note to self: vanaf nu weer positief zijn! 

17 thoughts on “Five Things I can’t do because of my internship

  1. Het is heel erg wennen met stage inderdaad! Dat heb ik ook heel erg gehad, vooral het geen tijd hebben voor mezelf vond ik vreselijk! Maar nu geniet ik er des te meer van :)

  2. Ik snap best dat je kleine dingetjes mist! You don’t know what you’ve got, ‘till it’s gone! Maar act, zoals je zelf al zei, je hebt een hele gave stage en over twee maandjes kan je al die dingetjes weer doen! :)

  3. Ahh af en toe zeuren mag best, het is natuurlijk ook een hele omschakeling zo ineens. Maar goed, je stage is volgens mij heeeel gaaf, dus dan is het dit alles vast wel waard. :)

  4. Dit komt mij zo bekend voor. Ik werk 5 dagen van 9 tot 6 en pff ik vind het toch ook wel erg zwaar. Ik heb ook al weken mijn nagels niet gelakt terwijl ik dat echt bijna altijd deed. En dan komt er ook nog het schoonmaken van het appartement bij. En natuurlijk afstuderen en in contact blijven met iedereen. Druk, druk, druk. Eten is bij mij juist het tegenovergestelde. Iedereen eet hier vrij veel voor lunch, dus ik eet bijna elke dag een heerlijke salade voor lunch. Yummie!

  5. Woooow, vreselijk luxe juist, van half 10 tot 6 stage!!

    Ik liep stage van half 8 tot half 6 zoiets. Maar dan hoefde ik wel maar op vrijdag een half dagje ;)
    En dan ’s avonds ook nog elke avond 2 uur werken erbij.
    ik ben wel blij dat ik weer gewoon naar school ga ja :)

  6. En af en toe moet je dat gewoon even lekker van je af schrijven:) Ik vind het ook altijd zo vervelend als ik geen tijd heb om mijn nagels te lakken! know the feeling

  7. Het is goed om heel even te zeuren en te klagen, en dan weer met plezier verder gaan want ik denk dat vrij veel meiden (waaronder ik) jaloers zijn op je stage haha!

  8. Dat zijn dus één van die dingen die ik onwijs vervelend vind aan stage lopen: minder wat zeg ik veel minder tijd voor je dagelijkse dingen en je voeding..

  9. Herkenbaar, toen ik fulltime ging werken realiseerde ik me pas hoe verwend ik eigenlijk wel niet was als student ;) Je went er wel aan, maar leuk is een 40-urige werkweek op kantoor niet. Ik ben dan ook heel blij dat ik dat op dit moment ook niet meer heb :D

Reageer

