Must see: The Great Gatsby

the great gatsby 4Het komt bijna niet voor dat ik naar de bios ga, maar ik kan echt niet wachten tot 16 mei! Dan draait namelijk The Great Gatsby in de Nederlandse bioscopen. Ik ga echt bijna nooit naar films, ik wacht wel tot ik ze thuis in goede kwaliteit op mijn MacBookje kan kijken. Maar de verfilming van het bekende boek van F. Scott Fitzgerald wil ik supergraag in de bios zien! En dat Leonardo DiCaprio de hoofdrol speelt is ook erg goed meegenomen.

the great gatsby 1
the great gatsby 3

Nou, ik zal jullie eens vertellen waar deze film over gaat. Nick Carraway, de verteller van het verhaal, verhuist in het voorjaar van 1922 naar New York. Hij wordt dan de buurman van miljonair Jay Gatsby. Mr. Gatsby is een geheimzinnige man en niemand weet echt iets van hem. Al gauw valt Nick in het wereldje van de superrijken en wordt meegesleurd met hun illusies, liefdes en ontgoochelingen. Ik heb het boek zelf niet gelezen, maar het belooft heel wat drama! De trailer spreekt al voor zich lijkt me. En ohh, die muziek! Heerlijk. Ik kan niet wachten!

the great gatsby

Deze film opent trouwens het filmfestival van Cannes dit jaar. Dat zegt eigenlijk ook al genoeg over hoe goed deze film moet zijn, toch?

De extra lange trailer:

11 thoughts on “Must see: The Great Gatsby

  1. Ik heb een vqn de oude versies gezien voor mijn literatuur toets haha, had geen tijd om de boek te lezen xD. Ben benieuwd of deze goed is :)

  2. Ik ga heel vaak voor mijn werk naar de bios (lucky me) en deze film staat ook zeker op mijn wishlist! Nu maar hopen dat mijn clienten ook naar deze film willen haha! Hij lijkt me echt tof!

    Als je het leuk vind, ik organiseer vandaag een linkparty op mijn blog! Dit houdt in dat je reclame mag maken voor de 3 leukste artikelen die je afgelopen week geschreven hebt inclusief een foto en link naar je blog! Tof toch :)!? Zou het leuk vinden als je mee zou doen!

    Liefs van Rosie

  3. Het lijkt me een erg leuke film. Ik ga eigenlijk ook nooit naar de bios, op de bank of in bed film kijken is comfortabeler dan de bios stoelen;)

Reageer

