Review en recept: Juicer!

IMG_8465

Eindelijk heb ik ‘m, een juicer! Tijd om te testen of de sapjes echt zo lekker zijn en of het makkelijk werkt. Na het boekje goed gelezen te hebben en heel wat groenten en fruit in huis te hebben gehaald, ben ik begonnen. Via Beautygloss kwam ik op het recept van de Kate Moss juice. Blijkbaar goed voor je huid en haar en erg lekker. Dat moest ik dus meteen proberen!

IMG_8438

Ingrediënten:
• 5 wortels
• stukje gember
• appel
• 2 gekookte rode bieten

IMG_8440

Eerst verwijder ik de kroost van de appel en schil ik de gember. De wortels hoeven niet geraspt te worden, dat de de juicer voor mij. Wel moet ik even het kopje en het kontje verwijderen.

IMG_8443 IMG_8455

Ik begin met de wortels. Eén voor één doe ik de wortels in de juicer. Echt leuk om te zien hoe het sap van de wortels in de schenkkom komt. De vijf wortels gaven ongeveer 250ml aan sap. Daarna voeg ik de appels toe en dan de gember en de rode bieten.

IMG_8472

De sap krijgt een mooie rode kleur door de rode biet en het ruikt echt heel lekker! De smaak van de biet overheerst wel een beetje, maar dat vind ik niet erg. Ik heb een tijd pure rode bietensap gedronken en dat was echt verschrikkelijk vies. Doordat er nu ook wortel, appel en gember bij zit, is het een stuk zachter en zoeter. Mijn moeder en Tim vonden het sapje niet zo lekker, omdat ze niet gewend zijn aan de smaak van biet. Ik vind het wel heel lekker!

IMG_8475

Het geeft wel echt een mega erge troep, zo’n machine. Het schoonmaakwerk is een stuk minder leuk dan het snijden en juicen… Ach, het hoort erbij! Ik zal wel vaker receptjes plaatsen van lekkere sapjes. Deze kun je ook gewoon in een blender maken trouwens, dan krijg je gewoon een smoothie in plaats van een sapje! Ik voel me helemaal gezond nu, haha.

27 thoughts on “Review en recept: Juicer!

  1. Ik heb weleens bietensap uit zo’n pak gehad van Hak ofzo en dat vond ik hartstikke lekker! Maar waarschijnlijk zit daar een halve kilo suiker bij ofzo, haha. Gember daarentegen vind ik dan weer echt niet lekker.
    Aan de ene kant lijkt het me ideaal, zo’n sapmaker, maar aan de andere kant is het wel een enorm grote machine en het schoonmaakwerk lijkt me wel een groot nadeel.

  2. Ik ben heel benieuwd naar meerdere receptjes! Zo’n juicer lijkt me echt heel fijn om te hebben, alleen het schoonmaken wat minder inderdaad haha

  3. Ben benieuwd naar meer recepten!
    Heb zelf ook zo’n machine staan, maar vind het schoonmaakwerk echt verschrikkelijk :P dus gebruik hem niet zo vaak…

  4. Mh, dit recept kende ik nog niet, ga ik onthouden! Ik vind het ook altijd leuk om sapjes te maken, maar de troep daarna… argh!

  5. Dat schoonmaken is echt een probleem, hè! Ik heb al jaren een blender thuis, vroeger maakte ik m’n eigen smoothies die ik in een flesje mee naar school nam. Maar nu heb ik het ding al een jaar niet aangeraakt, gewoon omdat ik te lui ben om hem weer helemaal schoon te maken.. Hashtag lazygirlproblems ;)

  6. Ooooh man, een juicer lijkt mij ook geweldig! Volgens mij kies je dan automatisch ook sneller hiervoor, omdat je lekkere dingen kunt maken. ^^ Yuuuh, ik had al gehoord dat het ongelooflijk veel werk was om het schoon te maken, maar voor wat hoort wat? Rofl joke. Pokkewerk. xD Het sapje lijkt mij best lekker! Ik heb bieten nooit gedronken, maar is het zo overheersend dan?

  7. Ik heb er ook een en ben er fantastisch blij mee! Om schoonmaakwerk te besparen (zodat het niet na elk glas sap hoeft) juice ik ongeveer een liter per keer en vries ik 4 glazen in! ’s Avonds haal ik dan een glas uit de vriezer en zet deze in de koelkast, zodat ik de volgende ochtend een lekker koud sappie heb! Voor € 1,80 euro heb ik van die kinderlunchbekers hiervoor gekocht bij de hema :D

  8. Ik heb dit apparaat ook en het is juist één van de makkelijkste die je schoon kan maken.
    Het prut kan je er uit schrapen en hup, in de vuilniszak. Verder haal je de rest simpel uit elkaar en kan je het onder gloeiend heet water houden en daarna afdrogen. In elkaar zetten en klaar is Kees.

    Verder raad ik je het boek aan van Jason Vale aangezien de groenten- en fruitcombinaties die je er in doet niet altijd even lekker of goed zijn (zie blog 11 april 2013). Logischerwijs raak je dan gedemotiveerd.

    Oh ja, je hoeft overigens de top van de wortels er niet af te halen en ook niet zo grondig te wassen. Je kan gewoon het groene bosje er af trekken, even onder de kraan, boenen met je handen en hup met een aantal tegelijk in de persopening.

    Kleine appeltjes die kunnen er mét klokhuis in (dát is overigens ook de bedoeling van de grote opening, zie voorkant doos)..

    Zo, nu heb je weer wat tips binnen en kan je het apparaat optimaal gebruiken.. ;-)

    • Oh ja, en het is ook algemeen bekend dat het voornamelijk voor groentejuices is. Juist omdat je geen rauwe groenten kan eten maar deze wel heel veel voedingsstoffen bevatten en het op sap-manier sneller bij alle plaatsen terecht komt in je lichaam waar het opgenomen word.
      Fruit kan je er wel bij doen om het smakelijker te maken maar volledige fruitjuices zijn overbodig. Fruit kan je namelijk ook gewoon eten.. Daarbij bevat fruit teveel suikers om alleen maar sapjes te drinken bestaande uit; ananas, appel, peer, aardbeien en ga zo maar door.. Wissel af of drink voornamelijk groentensap met af en toe een appeltje er in.

      Knofloos is een echte no-go! Dit is alleen lekker als je al gewend bent aan de sterke smaak van groentensap..

      Groetjes Sanne

Reageer

