INTERIOR: Help me out, please!

lampenZoals jullie ga ik al weten ga ik verhuizen naar Utrecht! Ik ben druk bezig met spulletjes kopen en nadenken over de inrichting. Er ligt trouwens wel een druk op mij joh. Ik met m’n stomme kop een beetje aan jullie beloven dat ik de inrichting ga showen… Onder de blogpost waar ik vertelde dat ik op kamer ga, stonden veel reacties als: ‘Ik ben benieuwd naar de inrichting, ik vond je inspiratiepost tof!’. Wat nou als ik gewoon erg goed foto’s kan uitzoeken maar totaal geen talent heb voor het inrichten van kamers?! Stress stress stress.

Gelukkig weet ik dat ik een hoop volgers heb die zelf ook een erg goede smaak hebben, dus wil ik jullie om hulp vragen! Ik heb twee lampen van mijn vader gekregen en ik moet er van mijzelf één uitkiezen om mee naar Utrecht te nemen. De andere laat ik thuis. Het zijn, naar mijn mening, twee ontzettend gave lampen. Ik kan alleen niet zo goed kiezen welke ik nou eigenlijk leuker vind!

Dus, leden van de jury, hier de twee kandidaten:

IMG_8283 IMG_8278

Laten we beginnen met kandidaat nummer 1. De lampenkap zit vast aan een groot stuk hout. Het is echt hout, en ook echt zwaar trouwens, wat ik heel mooi vind. De lampenkap is groot, rond en is gemaakt van een hele mooie lichtblauwe stof. Onder aan het houten voetstuk zit een stukje metaal geplakt. Heel apart deze lamp!

IMG_8286 IMG_8294 IMG_8293

Kandidaat nummer 2 is wat klassieker. Een kleinere, rechthoekige beige kleurige lampenkap op een lang en smal stenen voetstuk. Bij deze vind ik het echt heel gaaf dat het voetstuk van steen is. Het nadeel van deze lamp is dat hij minder goed licht geeft dan de andere.

Dus, please help me out! Welke vinden jullie het mooist? En vinden jullie ze eigenlijk überhaupt wel mooi?

27 thoughts on “INTERIOR: Help me out, please!

  1. Leuk! Ik vind de tweede leuker, omdat die eerste erg massief lijkt en je kamer misschien voller laat lijken… Ik heb je trouwens genomineerd voor de Liebster Award ^^

  2. Ik zou zeeeeeker voor nummer 1 gaan! Tenzij de kleur van de lampenkap niet mooi staat bij de rest van je inrichting

  3. Wat moeilijk! Ik vind ze allebei zo leuk! Maar ik zou denk toch voor de tweede gaan (qua uiterlijk dan). Maar als je toch liever de eerste hebt, omdat die meer licht afgeeft, zou je hem bijvoorbeeld ook op kunnen pimpen door het houtblok te verven! Bijvoorbeeld in het wit of lichtblauw of zo :).

  4. Ik vind ze echt allebei heel leuk, kan niet kiezen haha. Kan je in de 2e lamp niet een sterkere lamp stoppen zodat er meer licht vanaf komt?

  5. Ik zeg nummer 2. Beide zijn niet helemaal mijn stijl, maar ik vind nummer 1 te ‘bulky’. Als je snapt wat ik bedoel haha.

  6. Ik denk dat je moet kijken naar de kleuren en stijl van de rest van je kamer. Bij de eerste lamp zou je een moderne/industriële stijl kunnen toepassen, met wat koelere kleuren als bijvoorbeeld grijs. De tweede lamp zou passen in een wat lievere/romantische stijl met warmere kleuren als beige en roze. Succes!

  7. ik vind ze allebei erg mooi ! maar zelf zou ik misschien eerder de 2e kiezen , maar ja als de eerste beter licht geeft is dat natuurlijk ook mooi meegenomen !

  8. Wauw wat een mooie lampen!Ik dacht eerst gelijk 1: maar nu ik er honderd keer nagekeken heb ga ik toch voor 2. 2 trekt mij toch meer aan:)

  9. Ik zou voor de tweede lamp gaan. Deze neemt minder ruimte in beslag en past bij veel meer dingen. Is leuk om op een tafeltje te zetten met wat leuke spulletjes erbij zoals, fotolijstjes en leuke potjes/bakjes etc. De eerste lamp is ook leuk maar die is te groot en te ‘lomp’ om in zo’n kleine ruimte te zetten vind ik. Succes met de inrichting en ik zie vanzelf wel hoe het is geworden!

  10. Vind ze zelf allebei erg mooi, vooral de eerste is heel gaaf (en apart!), maar ik denk dat die je kamer nogal vol maakt (ligt eraan hoe groot je kamer is, maar een studentenkamer zal niet reusachtig zijn), dus dan zou ik voor de tweede gaan :)

  11. Het ligt natuurlijk aan de rest van je inrichting, welke kleuren gebruik je etc. Maar qua stijl zou ik gaan voor de 1e. ik hou wel van een paar opvallende items in de kamer.

  12. Met stip nummer 1, de tweede vind ik wat ielig en saai. Beter een mooi statement piece in je woonkamer dan eentje die straks niet eens meer opvalt tussen de rest van de spullen.

  13. Ik zou nummer 2 meenemen! Omdat ik denk dat je nummer 2 het minst snel zat wordt (ik dan ;)) en daarom er het langst plezier van hebt. Dat is wel belangrijk bij meubels en decoraties.

Reageer

