Time for Smoothies!

IMG_8100

Deze week ben ik van plan om drie keer met een smoothie de dag te beginnen in plaats van de gebruikelijke boterham of bak yoghurt. Nooit gedacht dat een drankje zo vullend zou zijn! Na een vol glas vloeibaar eten zit ik echt bomvol. En ik blijf ook best een tijd vol! Na een boterham heb ik binnen twee uur weer zin om iets anders te eten, maar bij een smootie dus niet. Na heel wat gezonde smoothies geprobeerd te hebben heb ik er eindelijk een gevonden die ik ook echt lekker vind. Echt yummy!

IMG_8098

Wat zit er in?

• Halve banaan
• Handje blauwe bessen
• Twee eetlepels gebroken lijnzaad
• Half glas magere yoghurt
• Half glas melk
• Theelepel cacaopoeder

Ik gooi gewoon alles in de blender en druk op de knop. Een tijdje laten hakken en snijden en klaar is de smoothie! Als je de smoothie te dik vindt, voeg dan gewoon nog wat melk toe (of water, maar dat vind ik niet lekker). De banaan, blauwe besjes en het cacaopoeder zijn heerlijk zoet en de lijnzaad proef je niet eens. Die doe ik er in voor de extra vezels en gezonde vetten, want alleen fruit en zuivel is niet voldoende voor mijn lichaam. Deze smoothie is echt, echt, echt, ECHT lekker! Zeker de moeite waard om een keer uit te proberen. Ik binnenkort ook een keer een smoothie maken met mango, yoghurt melk en wat lijnzaad… lijkt me ook echt heerlijk.

IMG_8091

Hebben jullie nog tips voor een lekkere smoothie?

29 thoughts on “Time for Smoothies!

  1. Goed idee! dit recept ga ik zeker proberen, sinds kort hebben wij een smoothie maker in huis dus thanks voor je recept! :) X

  2. Ziet er heerlijk uit, ik vind het alleen altijd vervelend om pitjes te proeven maar dat is eigenlijk bij elke smoothie en dat is dus ook de reden dat ik het nooit drink.

Reageer

