The PERFECT Cheesecake

IMG_8045

Ik heb afgelopen vrijdag echt de lekkerste cheesecake ooit gemaakt. Het was de eerste cheesecake die ik zelf gemaakt hebt, dus eigenlijk is het ook gelijk de smerigste. Maar ik eet echt altijd overal waar cheesecake op de kaart staat een stuk. Ik weet dus wel wat een echt lekkere cheesecake is. En dit was er een. Ik heb 4 grote stukken op… oeps, meteen ook 4 kilo aangekomen dus. Maar, het was ’t waard!

Bodem

• 200 gram digestieve koekjes
• 300 gram Bastogne koeken
• 100 gram ongezouten boter
• snufje zout

Verkruimel alle koekjes. Zorg dat er geen brokken koek meer zijn! Smelt dan de boter in een pannetje en meng de kruimels met de gesmolten boter. Voeg het zout dan toe. Vet een grote bakvorm in met boter en druk dat het kruimelmengsel in de vorm. Druk het goed vast met de achterkant van een lepel. Zet dan de bodem even een tijdje in de koelkast (tot het andere mengsel klaar is). Verwarm ondertussen de over voor op 130 graden.

Vulling

• 900 gram verse roomkaas (bijvoorbeeld monchou)
• 250 gram suiker
• 115 gram zure room
• 5 eieren
• 30 gram bloem
• 1 vanillestokje

Mix de verse roomkaas en de eieren tot een glad mengsel. Voeg dan de zure room en de vanille toe. Natuurlijk niet het hele stokje, maar het spul wat in zo’n stokje zit. Voeg dan terwijl de mixer aan staat de suiker en het bloem toe. Blijf mixen tot het een glad mengsel is. Haal de bodem weer uit de koelkast en schep de vulling op de bodem. Zet de taart dan twee uur in de over. Als hij klaar is laat je ‘m eerst ongeveer 3 uur buiten de koelkast afkoelen en daarna nog ongeveer 6 uur in de koelkast.

Sausje

• doosje bevroren frambozen
• suiker (naar smaak toevoegen)

IMG_8049

Verwarm de frambozen in een pannetje op het vuur. Voeg suiker toe en roeren. Laat het goed afkoelen en daarna kan het op de taart!

Smakelijk!!

33 thoughts on “The PERFECT Cheesecake

  1. Ik houd van cheesecake ik heb het een keer gegeten toen mijn moeder het had gemaakt maar toen had ik wel meteen vier stukken op haha! Je cheesecake ziet er echt zo goed uit zeg :)

  2. Ziet er echt heerlijk uit! Misschien moet ik het ook maar eens aandurven om voor het eerst van mijn leven cheesecake te proeven ;P

  3. Mmm het ziet er zo lekker uit! Heel netjes ook! Handige uitleg staat er bij! :) Ik ben erg benieuwd geworden naar de smaak haha.

  4. Dat ziet er erg lekker uit !! En volgens mij valt het nog wel mee hoe moeilijk het is. Ik vind het bij mij altijd zo jammer als ik zo’n taart wil maken, want ik ben de enige die het lust. Haha !! Dus dat worden een beetje te veel calorieën ben ik bang ;) maar als ik een keer een feestje heb ga ik het zeker proberen !!

    Liefs, Maaike xxx

Reageer

