Ik ga op kamers!

sky2Jaaaa, jullie lezen het goed! Ik ga verhuizen! Zoals ik laatst al in dit artikel vertelde ben ik sinds februari aan het zoeken naar een kamer in Utrecht. Nou, ik wás aan het zoeken, want ik heb er dus een gevonden! Ik ben zo blij en opgelucht, er valt een hele last van mijn schouders af.

Gisteren was het zover: de eerste kijkavond waar ik voor was uitgenodigd. Vier meiden zochten naar een nieuw huisgenootje en ik mocht langskomen om hun te overtuigen dat ze mij moesten kiezen. Na een half uur kon ik weer gaan. Ik had hen verteld wie ik was en zij hadden mij verteld wat ik kon verwachten. Ik was nog geen minuut weg en ik werd al gebeld: ‘wil jij ons huisgenootje zijn?’. Jaaaajajajajaja! Ze wisten blijkbaar meteen toen ik weg was dat ze mij zouden kiezen. Wat een fijne egoboost hè?

Vanaf 3 maart ga ik dus verhuizen naar Utrecht. Ik reis al 2,5 jaar op en neer tussen Eindhoven en Utrecht en het is gewoon niet meer te doen. Zeker niet als ik vanaf maar stage ga lopen in Amsterdam. Het geeft echt een rustig gevoel dat ik maar één uurtje hoef te reizen van deur tot deur in plaats van drie uur. Ik heb er trouwens voor gekozen om in Utrecht te wonen (in plaats van Amsterdam), omdat ik Utrecht een fijnere stad vind. Amsterdam is toch net wat te groot en te druk voor mij. En ik heb volgend jaar gewoon weer school in Utrecht, dus het is wat praktischer!

Het huis waar ik ga wonen is geen ‘typisch studentenhuis’. Dat was ook de reden dat ik op die kamer had gereageerd. De meisjes maakten duidelijk in hun bericht op Kamernet dat ze een rustige huisgenoot zochten. Dus niet iemand die van plan is elke nacht dronken thuis te komen, midden in de nacht besluit om nog te gaan douchen of heel hard muziek gaat luisteren. Verder is het een heel schoon huisje met een vrij nieuwe badkamer en keuken. Helemaal fijn dus! De kamer zelf is echt heel schattig. Het is een kamer van ongeveer 14m2. Daar past dus makkelijk een groot bed, eettafeltje, een leuk zithoekje en een kast in. Meer heb ik ook niet nodig. Het meisje wat voor mij in de kamer zat had pas de muren nog wit geschilderd, dus dat hoef ik ook niet meer te doen. Het ziet er allemaal heel netjes uit!

Nou begint voor mij dus het leukste: het nadenken over de inrichting. Ik heb al vrij veel spullen, maar moet nog een eettafel met stoelen, een kastje, een TV, een grote spiegel, nieuwe gordijnen, et cetera. Gelukkig heb ik al heel veel spullen van mijn vader gekregen (die toevallig ook vanaf maart gaat verhuizen) dus ik hoef mij niet meer druk te maken over borden, bestek, lampen, handdoeken en meer van dat soort kleine dingen. Oh en ik heb een tweepersoonsbed van mijn vaders vriendin gekregen, ook erg handig!

Ik zal, als ik helemaal gesetteld ben, snel wat foto’s op de blog zetten voor jullie!

34 thoughts on “Ik ga op kamers!

  1. Wat gaaf! Gefeliciteerd! :D. Je hebt dus wel je eigen keukentje als ik het goed begrijp? Ben echt heel benieuwd naar de foto’s als het klaar is! Mag ik vragen hoeveel je ervoor hebt betaald?

  2. Gefeliciteerd! Utrecht is inderdaad een geweldige stad. En geloof me (ervaringsdeskundige hiero) op kamers wonen is echt heel leuk met gezellige huisgenootjes. Enjoy!

  3. Oooh superleuk! Fijn dat het een rustig huis is, ik zou dat ook niet prettig vinden als iedereen telkens om 4 uur nog binnen komt stormen na het stappen. Gefeliciteerd meid! Keep us posted, vinden we leuk :-)

  4. Wat gaaf zeg, gefeliciteerd!
    Inderdaad veel praktischer en wat leuk om bij allemaal meiden te wonen. Ben benieuwd naar de inrichting!

  5. Ah wat goed, gefeliciteerd! Wat fijn dat je zó snel al werd gebeld dat ze jou hadden gekozen. Heel veel plezier met het inrichten, dat lijkt me ook heel tof om te doen! :)

  6. Wat tof! Gefeliciteerd! Ik vind dat inrichten altijd zo leuk! Heerlijk door de Ikea snuffelen etc.

    Je hebt er een nieuwe volger bij! XO

  7. Super tof! Gefeliciteerd :) Ik ben heel benieuwd naar hoe je het gaat inrichten, je inspiratiepost vond ik al erg tof, dus veras ons! :)

  8. Gefeliciteerd met je nieuwe kamer! Ben erg benieuwd hoe je het gaat inrichten, maar gezien de inspiratiepost van vorige keer komt dat wel goed :) En inderdaad erg leuk dat je al zo snel gebeld werd, geeft aan dat ze je graag willen!

  9. O dat is super fijn! zeker een huis met rustige mensen. Ik heb zelf in een huis gewoond met sportstudenten, die hun studie volgens mij niet erg serieus namen. Super veel overlast gehad. have fun met het uitzoeken!!

  10. Wat leuk voor je !! Gefeliciteerd !!
    Ben erg benieuwd naar een roomtour ;) hihi !!
    Zal ook wel fijn zijn inderdaad om elke dag niet meer zo ver te hoeven reizen. Niet meer van die nachtelijke freeks in de trein ;) hihi !!
    Veel plezier met het inrichten en uitzoeken van de spulletjes die je nog moet hebben !!

    Liefs, Maaike xx

Reageer

