TIP: Studentenkamer Inrichten!

Het moet nu echt gaan gebeuren: ik ga op kamers. Ik heb het al een aantal keer geroepen, maar nu moet het toch echt. Aangezien ik in Amsterdam fulltime stage ga lopen is het niet mogelijk om in Eindhoven te blijven wonen. Ik zou dan elke ochtend om 5 uur ’s ochtends uit bed moeten en ik zou dan pas rond half 10 ’s avonds weer thuis zijn. Ik ben de afgelopen 2 weken druk aan het reageren via Kamernet. Ondertussen ben ik ook al druk bezig met het inrichten van mijn kamer. In mijn hoofd natuurlijk, want ik heb er nog geen. Aangezien ik er zo druk mee bezig ben heb ik al een hoop goede ideeën verzameld. Ik heb voor jullie vijf manieren om een studentenkamer zo leuk mogelijk te maken!

thischickgotstyle

1. In sommige kamers mag je geen spijkers in de muren slaan of gaatjes boren. Dus je kan eigenlijk niks aan de muur hangen. Dit is dus een heel goed alternatief! Gewoon een aantal schilderijen of foto’s in mooie lijstjes doen en ze tegen de muur plaatsen. Dit kan dus zo groot als je zelf wilt. Op deze foto zie je twee redelijk kleine lijsten op tafel staan, maar je kunt ook grote lijsten op de grond tegen de muur plaatsen Dat geeft een heel leuk effect! En kijk die glazen flessen met die bloemen?! Ook een heel gaaf idee als je bijvoorbeeld geen vazen hebt, maar wel oude sapflessen.

bedroom7

2. Elk meisje heeft wel een spiegel in haar kamer, neem ik aan. Ik en mijn zus hebben er allebei een hele tijd geen gehad (mijn zus volgens mij nu nog niet?) en dat vond iedereen altijd heel gek. Ik heb een aantal jaar geleden op mijn eigen kamer een kleine spiegel aan de muur gehangen, maar ik kijk altijd bij ons in de gang nog een keer in de grote spiegel. Zo kan ik mijn outfit goed bekijken. Een grote spiegel is dus sowieso een must als ik straks een eigen kamer heb. Dan kan ik namelijk niet meer bij mijn moeder op de kamer of in de gang kijken.

loveaesthetics

3. Zoals op de vorige foto ook al te zien was is het kledingrek. De kans op een grote kamer is in Utrecht vrij klein. Je moet dus goed nadenken hoe je de ruimte indeelt. Een kast neemt erg veel ruimte in beslag, maar een kledingrek niet! En het ziet er ook nog eens heel leuk uit. Je schoenen kun je in schoenendozen bewaren en je allermooiste schoenen zet je er gewoon onder! Ik vind deze hangende variant echt heel gaaf bedacht.

beautylab

4. Zoals ik net al zei nemen kasten veel ruimte in beslag. Om nog wat kastruimte te besparen kun je al je beautyspullen gewoon als decoratie neerzetten! Bijvoorbeeld al je mooiste parfumflesjes, je make-up, je kwastenset of sieraden. Zeker op zo’n etagère ziet het er heel mooi uit.

afterdrk

5. Veel boeken en tijdschriften staan bij mij in de kast of liggen onder mijn bed. Zo goed mogelijk uit het zicht. Maar als je minder ruimte hebt, kun je er ook voor kiezen om een aantal boeken en tijdschriften op een plek te leggen waar je ze goed ziet. Bijvoorbeeld de tijdschriften en boeken waar je trots op bent, of die met jouw hobby te maken hebben. Dit kan een studentenkamer ook sfeer geven.

Wonen jullie al op kamers? Of zouden jullie graag op kamers willen?

Bronnen: thischickgotstyle – loveaesthetics – letmebeinspired – beautylabafterdrk

27 thoughts on “TIP: Studentenkamer Inrichten!

  1. Een spiegel met kledingrek en een stapel tijdschriften ernaast, dat wil ik later wel! Ik wil op dit moment op kamers, maar daar ben ik niet 100% zeker over.

  2. Heel leuk artikel! Ik ga niet op kamers wonen, maar ik kan voor mijn kamer ook wel een aantal tips er uit halen! :) Ik heb geen grote spiegel op mijn kamer, maar dat lijkt me zo fijn! En een sfeerhoekje voor je boeken en tijdschriften lijkt me zo tof! Oke, er komen ideeën in me op haha.

  3. Ik heb op kamers gewoond tot een jaar geleden. Daar ging ik ook al helemaal los met inrichten ;) Nu ben ik erg blij met m’n appartementje…

  4. Echt super tof dat je op kamers gaat! Ik zou het ook wel graag willen, soms alleen al voor het inrichten hihi! Zo’n kledingrek is wel tof met een grote spiegel! Ik heb zelf ook een grote spiegel in mn kamer en vind het echt ideaal.

  5. Wat een superleuke ideeën!
    Ik wil na mijn examens eerst een jaartje reizen of in londen gaan wonen en werken, en daarna terug hier voor mijn studie ook op kamers, lijkt me heerlijk en ik kijk inderdaad nu al uit naar het inrichten!

  6. Wat een leuke tips! Ik moet ook echt een grote spiegel hebben als ik mijn eigen appartementje heb. Zit nu op een zolderkamer met schuine daken en daar past het helaas niet. Super irritant!

    • In zoek een kamer in Utrecht, dat is wel handig ivm de studie :) En de afstand tussen Amsterdam en Utrecht is heel goed te doen.

  7. Wat een leuke en goede tips. Ik mocht ook inderdaad niks aan de muren hebben hangen, dus uiteindelijk had ik ook van alles vast gemaakt aan het plafond en op elkaar gestapeld.

  8. Leuke tips! Ik ben zelf nu van alles aan het inslaan. Ik mag alle decoratie doen (als het goedgekeurd is natuurlijk), maar vind het moeilijk maar toch heel leuk. Vind vooral kledingrekken ontzettend tof! :)

  9. Leuke tips en echt heel leuk dat je op jezelf gaat wonen.
    Ik vind het nu al leuk om over na te denken hoe ik het zou inrichten.

  10. Het moment dat je uit huis gaat, altijd leuk. Ik heb die tips niet meer nodig want ik woon al bijna 6 jaar op mijzelf, maar het is super handig voor veel mensen denk ik.

    Ik hoop dat je snel een kamer vind trouwens!

  11. Wat leuk dat je op kamers gaat! Ga je hospiteren? Of eigen woonruimte? En ga je voor 5 maanden of voor onbepaalde tijd?

    Ik ben op het moment ook aan het zoeken en reageren voor een kamer in Amsterdam. Liefst in een gezellig meidenhuis tot aan de zomervakantie, maar dat is moeilijk te vinden. Heb vorige week voor het eerst gehospiteerd, maar toen was ik het helaas niet geworden :(

    • Ik ga hospiteren! :) Hopelijk voor onbepaalde tijd. Jammer dat je het niet bent geworden, maar niet opgeven hoor! Ik ben ook al een aantal keer wezen hospiteren en het niet geworden. Maakt helemaal niks uit :)

  12. Hele leuke tips, ik vind die ikea kast met al die vakjes ook superhandig, kun je bijvoorbeeld bovenin een show gedeelte maken en de onderste 2 rijen kun je simpel en niet te druk maken door er manden of speciale deurtjes in te zetten!

  13. Pingback: Ik ga op kamers! | Lifestyle Snapshot

  14. Leuke ideeën allemaal, maar je moet wel een beetje uitkijken dat het niet te rommelig wordt… Als je én een kledingrek neemt, en je schoenen in dozen op de grond laat staan, én je boeken op stapeltjes in het zicht legt én je make-upjes en parfummetjes op een tafeltje uit gaat stallen wordt het allemaal wel een beetje té veel. Ik denk juist dat de kunst van het ruimtelijk maken van een studentenkamer ligt in het zo weinig mogelijk laten zien en in kasten bewaren. Je kunt gewoon de kastdeurtjes dichtdoen en niemand ziet meer dat je eigenlijk iets te veel spullen op je kamer bewaart. En hou het gewoon bij één eyecatcher. Het is inderdaad leuk om een kledingrek te hebben op je kamer voor je mooiste kledingstukken en je schoenen mooi uit te stallen, maar doe het niet allebei. Succes ermee!

Reageer

