Salade met bleu d’Auvergne, noten en paddenstoelen

IMG_7601

Afgelopen zondag besloten Tim en ik om eens uitgebreid te gaan lunchen bij Usine in Eindhoven. We bestelde allebei een salade. Hij eentje met sla, gerookte zalm, gedroogde tomaten en een gepocheerd ei, en ik een met sla, blauwe kaas, paddenstoelen en noten. Die van mijn was duidelijk het lekkerst! Ik heb onthouden wat er in de salade zat en het sausje na proberen te maken. Dit was echt zó lekker dat ik het met jullie moest delen!

11

Dit was de salade van Usine

Wat heb je nodig?
– Gemende sla (met rucola!)
– Bleu d’auvergne kaas
– Hazelnoten, amandelen en pijnboompitten
– Kastanjepaddenstoelen
– Olie, azijn, honing
– Zout & peper

Maak eerst het sausje. Doe wat olijfolie in een kommetje, schenk een beetje azijn bij en een theelepeltje met honing. Goed mengen. Voeg daarna wat zout en peper toe en meng het sausje met de sla.

Bak ondertussen de kastanjepaddenstoelen. Ik heb ze in vier stukken gesneden. Rooster ook de pijnboompitjes even. Snijd dan de kaas in stukjes en voeg ze samen met de noten bij de sla. Voeg uiteindelijk de gebakken kastanjepaddenstoelen en de pijnboompitjes toe.

IMG_7629

Klaar! Deze salade is al helemaal lekker met een glas wijn erbij.

10 thoughts on “Salade met bleu d’Auvergne, noten en paddenstoelen

Reageer

