FOTD: It’s all about the eyes

IMG_7476

Altijd als ik mijn gezicht aan het vol schilderen ben, stop ik de meeste tijd in mijn ogen. Ze moeten opvallen. Ik krijg dan ook vaak complimenten over mijn ogen. Dat ze zo groot zijn en ik zulke lange wimpers heb. Natuurlijk heb ik ook gewoon grote ogen, maar met de juiste make-up vallen ze pas echt op! Zijn jullie benieuwd hoe ik de nadruk leg op mijn ogen? Lees dan verder!

IMG_7437

Kijk, mijn make-uploze oog. Ik heb op deze foto alleen mijn wenkbrauw gedaan. Zo zijn ze een stuk kleiner hè?!

IMG_7438

Ik breng altijd een donkere kleur aan in mijn crease. Ik gebruik een blendingkwast om de donkere kleur zo mooi mogelijk aan te brengen. Op deze manier maak je de schaduw van je crease groter waardoor je ogen er meer uit ploppen. Ik heb voor deze look paars gebruikt. Ik breng ook meteen een highlighter aan op mijn bewegend ooglid, aan de binnenkant van mijn oog en onder mijn wenkbrauw.

IMG_7462IMG_7460

Dan is het tijd voor een mooie eyeliner. Ik heb voor deze look voor een opvallende ‘wing’ gekozen. Zo leg je extra de nadruk op je ogen en maak ze langer/breder, hoe je het ook wilt noemen. Maak de eyeliner lijn niet te dik, dan maak je je ogen alleen maar kleiner! Ik houd het lijntje aan de binnenkant van mijn oog heel dun en maakt ‘m naar buiten toe steeds dikker. Ik gebruik geen oogpotlood of eyeliner onder mijn ogen, dat maakt ze kleiner.

IMG_7473

IMG_7476

Eerst gebruik ik een wimperkruller om mijn wimpers helemaal ophoog te zetten. Doordat mijn wimpers gekruld zijn, vallen mijn ogen extra op. Ik gebruik vaak best veel mascara, zodat mijn wimpers goed zwart worden. 

IMG_7472

Houd de rest van je make-up rustig. Ik draag bijna nooit een dikke eyeliner lijn of donkere oogschaduw in combinatie met een felle lipstick. Ik heb alleen een beetje vasaline op mijn lippen gedaan zodat ze er niet te droog uit zien.

33 thoughts on “FOTD: It’s all about the eyes

  1. Wow super mooi!! Kon ik dit maar. Ga het gelijk morgen uitproberen, je heb er weer een nieuwe volger bij :). Trouwens hoe krijg je die eyeliner voor elkaar?? Bij mij is het of een dunner lijn of dik, maar krijg het serieus niet voor elkaar eerst dun en dan een dikkere lijn.

    Ik heb een leuke giveaway, zou leuk zijn als je meedoet! :)

    XxX
    [link verwijderd]

Reageer

