PROJECT: Trying to be Healthy!

IMG_7294

Ik ben iemand die elke week wel aan een nieuw project begint. Braaf schrijf ik dan in het weekend een pagina uit mijn notitieboekje vol met ideeën en doelen. Helaas houd ik mijn projecten gemiddeld twee dagen vol en scheur ik het blaadje uit mijn notitieboekje. Nou ben ik aan een nieuw project begonnen dat hopelijk wel haalbaar is! Ik zit al op dag drie en het gaat nog goed. De foto hierboven verraadt misschien al iets, maar lees zeker verder als je benieuwd bent!

Ik heb een eetschema vastgesteld voor twee weken. De foto’s die ik in dit artikel heb geplaatst maken deel uit van het eetschema: namelijk mijn lunch van gisteren. Ik noem het trouwens expres een eetschema en niet een dieet. Ik haat het woord dieet. Ik ben ook niet aan het diëten, ik probeer langzaam maar zeker mijn eetgewoontes aan te passen. En aangezien ik dat heel moeilijk vind probeer ik eerst twee weken vol te houden en kijk ik dan wel verder.

IMG_7284

Allemaal leuk en aardig, maar wat is nou het project?! Nou, bij het ontbijt eet ik iets met veel koolhydraten, dus volkoren brood, roggebrood of havermoutpap, ’s middags eet ik een salade met kip of vis en ’s avond eet ik veel groenten, een stuk kip of vis en bijvoorbeeld wat rijst. Oh, of ik doe bijvoorbeeld ’s middags een soepje. Geen kippenbouillon, nee, gewoon dikke soep zoals broccolisoep, pompoensoep of tomatensoep. En als ik tussendoor honger heb eet ik bijvoorbeeld wat yoghurt met appel, een handje noten of een eitje. Verder probeer ik zo min mogelijk wijn, koffie en frisdrank te drinken. Vooral thee en water voor mij dus! 

IMG_7288

Goed eten is heel belangrijk, maar het lukt mij niet om elke dag te doen. Ik eet dan bijvoorbeeld ’s ochtends snel wat krekkertjes (niet echt vullend of voedzaam), koop dan buiten de deur een broodje of eet thuis bijvoorbeeld wat tosti’s en ’s avond eet bijvoorbeeld pasta’s. Zoals je leest, krijg ik vooral veel koolhydraten binnen en weinig eiwitten en vitamines. Als ik gewoon stevig ontbijt, uitgebreid lunch en gezond dineer heb ik tussendoor denk ik ook minder honger. Zo blijf ik eerder van de snoepjes af!

IMG_7289

Ik hoop dat ik het twee weken ga volhouden! Ik heb gisteren al heel wat chocolade en borrelnootjes af moeten slaan, maar het gaat nog goed. Maar, dit is pas dag drie dus er kan nog van alles gebeuren. Ik houd jullie op de hoogte!

Doet er iemand mee?!

17 thoughts on “PROJECT: Trying to be Healthy!

  1. Ik doe zeker mee, aan de hand van Bodieboost probeer ik regelmaat te vinden in mijn eetpatroon en gezond te eten. Het lukt me best aardig. Maar op m’n verjaardag heb ik toch wel genoten van al het lekkers, maar dat mag best als je het mij vraagt.

  2. Ik snap precies wat je bedoeld! Goed en gezond eten, dat moet ik ook eens beter proberen. Met school gaat dat heel fijn, omdat je in de middag standaard brood eet. Succes met jouw eetschema (hihi dat klinkt heel leuk).

  3. Moeilijk he om je er aan te houden. Ik probeer het ook te doen en inderdaad die crackertjes probeer ik te weren. Al eet ik die nog wel eens naast een salade tussen de middag.

  4. Wow super leuk idee en het ziet er ook echt lekker uit! Ik doe mee :) Ja, eigenlijk doe ik het op een andere manier en ik ben al een week bezig. Ik heb nu al sinds maandag geen koekjes en snoepjes op, helemaaal niks. En dat is nogal een achievement voor mij haha. Wanneer ik zin krijg in een tussendoortje pak ik gewoon een stuk fruit of net als jij yoghurt. Ik kan smiddags niet zo als jij eten omdat ik dan op school zit, gaat een beetje moeilijk. Verder ben ik ook sinds twee weken 2x per week aan het fitnessen en ik hoop dit hele ‘project’ net als jij, heel lang vol te houden. Succes! Ik hoop dat je binnenkort weer wat updates hierover plaatst.

  5. Pingback: PROJECT: Trying to be healthy #2 | Lifestyle Snapshot

Reageer

