Different Kind of Pasta

IMG_7003

Ik ben echt gek op pasta’s. Het enige nadeel aan pasta’s is de hoeveelheid koolhydraten die je binnenkrijgt. Maar ik heb voor jullie een pasta, zonder pasta! Laatst zag ik in een krantje van de Em-té een recept wat me echt mega lekker leek. Een recept met groente in de vorm van pasta. Het was heerlijk, en ook niet geheel onbelangrijk, erg gezond!

Ingrediënten:
– 2 dunne preien
– winterpeen
– courgette
– kip
– Thaise groene curry pasta
– olijfolie
– ongezouten pinda’s

Het is dus de bedoeling dat je van de groenten een soort pasta maakt. Schaaf daarom de courgette en de winterpeen in lange repen. Snijd de repen daarna wat dunner met een mesje. Snijd de preien ook in dunne repen. Vul een grote pan met water en breng het aan de kook.

Bak twee eetlepels groene curry in wat olijfolie, blijf roeren. Voeg na ongeveer twee minuten de kip toe. Blancheer ondertussen de groenten in het water. Na ongeveer een minuut haal je de groenten uit het water en meng je ze met wat olijfolie.

Leg eerst de groenten op een bord, daarboven de kip en strooi er om het af te maken nog wat pinda’s overheen.

IMG_6999

Smakelijk!

21 thoughts on “Different Kind of Pasta

  1. Ziet er heerlijk uit, wij hebben ook een pastarecept met prei wortel en kip, dus zonder echte pasta zal het waarschijnlijk ook heel lekker smaken! én een stuk gezonder!

  2. Ik zou elke dag wel pasta kunnen eten, helaas zoals je al zegt zitten er veel koolhydraten in.
    Ik ga deze variant dus zeker proberen!

  3. Mmm, klinkt lekker! Zonder de kip dan, want ik eet geen vlees hihi. Ik hou nooit echt van pasta, maar de saus vind ik wél lekker, dus dit is dan een goede oplossing! En door al die groenten is je gerecht ook meteen een stuk frisser :)

Reageer

