How To: Survive January

januari

De ergste maand van het jaar is begonnen: januari. Het is donker, koud, saai en duurt lang. Naja, net zolang als de meeste maanden maar nou en. Gewoon te lang. Er zijn geen feestdagen om naar uit te kijken en de decemberkilo’s zitten er nog aan. Niet getreurd, je hebt het zelf in de hand hoe vervelend januari voor jou gaat worden! Ik heb een paar tips om jullie te helpen januari door te komen!

1. Start met het kijken van een serie. Ik kom altijd helemaal tot rust als ik een aflevering van een van mijn favoriete series kijk. Ik ben sinds kort begonnen met kijken naar Once Upon A Time, dat is echt een aanrader! Ga gewoon even lekker met de benen omhoog, pak er een kop thee bij en even helemaal nergens aan denken.

2. Ga sporten. Dit helpt echt om vrolijk te blijven. Je krijgt echt mega veel energie van sporten. Ik probeer ook altijd als ik een dag vrij ben ’s middags naar de sportschool te gaan. Dan voel ik mij heel de dag fit en krijg ik veel meer dingen gedaan! Ik las laatst in een gezondheidstijdschrift iets heel interessants: wanneer je thuiskomt van je werk/school ben je vaak heel moe en heb je weinig energie. Veel mensen kiezen er dan voor om op de bank te liggen met hun ogen dicht. Je raakt hierdoor alleen maar meer vermoeid! Je kunt beter ongeveer een half uurtje gaan hardlopen, daar krijg je energie van. Dus hup, die sportschoenen aan en gaan!

3. Ga shoppen! Ruim je kast uit en ga naar de stad om je garderobe eens te vernieuwen. Ik ben al-tijd vrolijk na een winkeldagje. Al heb ik alleen een onderbroek gekocht, ik ben helemaal happy. Deze tip is trouwens alleen mogelijk als je een beetje geld hebt.. Als je gaat winkelen terwijl je eigenlijk geen geld hebt wordt je alleen maar chagrijniger.

4. Maak het gezellig thuis. Als je echt een rotdag hebt gehad is het fijn om te weten dat je thuis kan komen in een gezellig huis. Ruim het op, zet wat kaarsen neer, pak een warme kop thee en ga met een dekentje op de bank zitten. Wanneer je niet helemaal lekker in je vel zit en het thuis ook nog eens een rotzooi is voel je je waarschijnlijk niet snel beter.

5. Doe dingen. Dit klinkt misschien vaag, en zo is het ook bedoeld. Het maakt niet uit wat je doet, als je maar iets doet. Ga langs bij vriendinnen, laat de hond een keer vaker uit, ga naar de bioscoop, whatever. Als je bezig bent met dingen heb je niet eens tijd om na te denken over de dipje!

Hebben jullie nog tips?

Bron foto

25 thoughts on “How To: Survive January

  1. Ik heb eigenlijk bijna alles gedaan op jou lijstje hier en heb helemaal niet zo’n hekel aan januari haha. Ik ben een paar weken terug begonnen met Dexter kijken en wil volgende week de eerste aflevering van the Carrie Diaries graag zien. Ook na de kerstvakantie weer terug naar de sportschool. We komen er doorheen!

  2. Once upon a time is geweldig! Mijn vriend en ik hebben nu seizoen 1 afgekeken, maar ze zijn nog maar bij aflevering 11 van seizoen 2 dus we moeten even rustig aan doen met kijken haha! (: Ik vind januari ook verschrikkelijk, maar je moet idd gewoon leuke dingen doen. Dan gaat t wel snel voorbij!

  3. Januari is altijd een beetje een zwart gat, na de feestdagen. Gelukkig ben ik jarig op de 22e, klein lichtpuntje ;) Leuke tips!

  4. Met nummer 5, doe dingen, ben ik het zo eens! Het klinkt heel vaag, maar ik weet precies wat je bedoelt. Gewoon lekker bezig blijven met allemaal dingen en niet in je eentje gaan sikkeneuren op je kamer, haha!

  5. Handig! Ik ben nu inderdaad ook begonnen met series kijken! Verder ga ik m’n kamer opruimen vandaag (want dat is echt nodig!) en eventjes de strijkstapel wegwerken. Als beloning ga ik vanavond eventjes lekker onder de zonnebank haha. En morgen ga ik lekker shoppen! Heerlijk met deze sale :D

  6. Mijn kamer opruimen is wel een heel goed plan! haha
    Heb wel al wat nieuwe dingetjes gekocht voor mijn kamer gelukkig dus dat komt wel goed :)
    Leuke blog! Ik heb je meteen gefollowed!

    Liefs,

    Jessy

  7. Je tip “Maak het gezellig thuis” vind ik wel een goede! Na de kerst lijkt het huis altijd zo leeg en ongezellig als alle versieringen weg zijn… Ik heb daarom maar meteen mijn hele woonkamer en keuken aangepakt en de meubels een beetje omgezet. Ook ben ik deze maand nieuwe kussens, kaarsen etc. aan het inslaan… Zorgt meteen voor een nieuwe en gezellige uitstraling!

  8. Ja Januari is altijd zo’n rare maand op de 1 of andere manier :S Ikzelf ga meestal voor een grote schoonmaak na de feestdagen, wat nieuwe dingetjes in huis en dan lekker een game van vroeger downloaden, bijv. Rollercoaster Tycoon. Oldschool en uren lol gegarandeerd, hahaha!

  9. Haha, punt 2: ga sporten komt heel bekend voor. Toevallig lag ik gister bijna half slapend op de bank een blog te lezen over hardlopen. Ik dacht: nu ga ik! En toen ik thuis kwam had ik toch veel energie! Werd er helemaal blij van en ik had in de avond gewoon nog 2u en 45min zitten leren in de bieb! Whohooo!

  10. Helaas is januari bij mij nog blok-maand. Dus veel tijd voor andere dingen heb ik niet… Maar ik vind het ook altijd leuk om eventjes te gaan fietsen. In het begin heb je koud en daarna lekker warm! Vooral als je terug thuiskomt!

  11. Ik heb al je tips al uitgevoerd voor ik ze las. Ik ben in de eerste week van januari de nieuwe H&M Catalogus door gaan spitten. Door de warme temperaturen zat mijn hoofd al weer bijna bij de lente, maar helaas, het sneeuwt buiten. Toen ik dat vorige week hoorde heb ik fanatiek na zeven jaar de schaatsen weer ondergebonden en wat de nieuwe series betreft. Award-season is begonnen, ik zit het grootste gedeelte van de dag naar de nieuwste films te staren. Januari een rot maand? Ik ga om de maand nog af te maken, de kers op de slagroom te leggen, de laatste week van januari snowboarden in Zuid-Frankrijk. Jammer, dat het daarna weer 11 maanden duurt voor het weer januari is en ik fanatiek aan al mijn goede voornemens kan beginnen.

Reageer

