Overwinteren in Miami

Advertorial
4

Weten jullie nog dat het in 2009 rond deze tijd ontzettend koud was? Rond de -12 graden Celsius  als ik het mij goed herinner. Oh, en lag er niet ongeveer een meter sneeuw? Ik weet dit alleen van de verhalen hoor… zelf zat ik drie jaar geleden namelijk in Miami!

Jongens, jongens.. wat was dat toen heerlijk. Met mijn vader, zijn vriendin en haar dochter en mijn zus ben ik rond Kerst bijna twee weken in Miami geweest. Als ik het mij goed herinner was het daar rond de 25 graden en scheen de zon non-stop. Hoe vaak draag je een korte broek (zonder dat je billen eraf vriezen) in december/januari? Nou, wij dus bijna elke dag dat we daar waren.2

Het was trouwens ook heel komisch. Dat het in Miami rond de Kerstmis net zo warm is als hier in de zomer, betekent nog niet dat ze geen Kerstmis vieren. De groene gazons stonden vol met opblaassneeuwpoppen en de straten van Miami waren versierd met kerstverlichting! En ook daar werd je doorgegooid met nummers als: ‘All I want for Christmas’ van Mariah Carey of ‘Let it Snow’ van bijvoorbeeld Frank Sinatra. Weinig kans voor de inwoners van Miami dat het daar zal sneeuwen tijdens Kerst (of wanneer dan ook).13

Als ik op dit moment naar buiten kijk en naar de donkere lucht kijk zou ik willen dat ik nu weer in Miami zat. Het regent serieus al heel de dag en ik heb het koud. Het liefst zou ik gelijk een vliegticket boeken naar een warm land. Heb je ook zin om er even tussenuit te gaan? Check dan deze link even. Misschien staat er nog wel een betaalbare stedentrip voor je bij!

Wat vinden jullie? Zouden jullie ook zo ontzettend graag een last-minute vlucht boeken richting de zon? Of blijven jullie liever in -het regenachtige en veel te koude- Nederland?

10 thoughts on “Overwinteren in Miami

  1. Miami is heerlijk! Ik ben ook twee weken geweest en heb het ontzettend naar mijn zin gehad, veel leuke dingen gedaan en gezien en die temp? LOVED IT!

  2. Ik krijg er toch een ander kerstgevoel van, niet minder positief hoor; maar gewoon anders. Het lijkt me wel onwijs gaaf om eens in een warm land mee te maken.

Reageer

