Goede voornemens, hoe gaat het tot nu toe!?

new yeaar

Bijna iedereen heeft ze en bijna iedereen breekt ze: goede voornemens. Ook ik heb dit jaar een lijstje gemaakt met voornemens voor 2013. De eerste week van januari is al over de helft en de vraag die ik voor jullie ga beantwoorden is: hoe gaat het tot nu toe met mijn goede voornemens?

Jep, je leest het goed. Ik ga niet volgend jaar op 31 december kijken hoe het met mijn goede voornemens is afgelopen, nee ik kijk gewoon in de eerste week al. Dikke kans dat bij meer dan de helft van Nederland een aantal goede voornemens al gefaald zijn. Even kijken of dat bij mij dus ook al het geval is…

Deze gaan tot nu toe goed:

1. Vaker naar de sportschool
Vanaf twee januari was de sportschool eindelijk weer open. Dat is echt flink afkicken hoor, na twee weken ongegeneerd vreten weer beginnen met sporten… Gisteren ben ik samen met mijn zus en een vriendin naar de sportschool geweest en hebben we twee uur cardio gedaan. Mijn beenspieren zullen de komende week nog flink branden, maar ik ben trots! Vanavond pikken we een lesje BBB (buik, billen, benen) Burn en een les Zumba mee, maandag weer wat cardio en dinsdag onze eerste les kickboksen. Of we het op deze manier volhouden is nog de vraag, maar voor nu nog een geslaagd voornemen!

2. Gezonder eten
Oké, eigenlijk hoort deze niet in dit rijtje… Maar aan de andere kant ook weer niet in het andere rijtje. Ik eet een stuk minder ongezonde dingen (je moest eens weten hoeveel stukken taart, oliebollen en chocolade ik naar binnen heb gepropt), maar heb tot nu toe wel elke dag iets ongezonds gegeten. Al was het maar een glas chocolademelk, het blijft niet 100% gezond. Toch vind ik dat ik goed bezig ben, ik eet elke dag fruit en groente!

3. Meer voor andere mensen doen
Dit loopt ook al vrij aardig. Medicijnen ophalen voor mijn zus en moeder: check! Boodschappen doen voor mijn grieperige moeder: check! Verder heb ik het huis laatst goed opgeruimd en de badkamer eens flink geschrobd. Dit gaat helemaal de goede kant op.

4. Vaker met vriendinnen afspreken
Deze hoort ook niet helemaal in dit rijtje. Ik heb niet al mijn vriendinnen vaak gezien, maar hey, we zijn pas een weekje bezig! Ik heb deze week in ieder geval een aantal ‘dates’ in mijn agenda gezet voor komende weken.

Hier heb ik al gefaald:

1. Minder op mijn telefoon kijken
Ik ben officieel verslaafd aan dat stomme ding. Twitter, Instagram, Facebook, Whatsapp, mijn e-mails… Ik check echt alles 100 keer. Zelfs als ik al heb gezien dat er niks nieuws is blijf ik kijken op mijn telefoon. Gewoon automatisme ofzo. Stom. Maarja, al een gefaald voornemen.

2. Geld sparen
Deze week ben ik twee keer in Eindhoven gaan winkelen en vandaag ben ik naar de Primark. No way dat ik daar niks uitgeef. Ik wil zo graag kleren kopen dat ik gewoon niks kan sparen. Ik heb ook echt triest weinig op mijn spaarrekening staan. Maar hallo, het is nu overal sale…. Dus misschien telt deze week niet en begin ik gewoon na de sale met serieus sparen. Ja, goed idee.

3. Meer blogposts inplannen zodat ik minder loop te stressen
Faaaaaaaaaal. Ik zit nu ‘s nachts om 0:06 de post te schrijven die over 6 uur en 39 minuten online moet verschijnen. Dat zegt wel genoeg ben ik bang.

Oké, zoals jullie zien zijn al vrij veel goede voornemens van 2013 gefaald. Ik ga proberen de rest vol te houden zodat ik toch nog een beetje trots op mijzelf kan zijn.

Hoe gaat het tot nu toe met jullie goede voornemens?! En wat zijn trouwens jullie goede voornemens?

17 thoughts on “Goede voornemens, hoe gaat het tot nu toe!?

  1. Haha leuk! Er zijn pas 4 dagen voorbij, maar altijd leuk even een overzichtje. Ik heb geen goede voornemens, alleen maar doelen die ik gehaald wil hebben in 2013 :)

  2. Wat grappig dat je nu al een overzichtje maakt haha. Goede dingen staan er ook tussen, hoop dat je het allemaal vol houd. En daarnaast.. Niemand kan de sale weerstaan toch?

  3. Minder op je telefoon kijken, dat is een goed voornemen zeg! Heb ik ook nogal last van (Twitter en FB checken, vooral) Succes met je voornemens!

  4. Ik moet ook echt minder op mijn telefoon kijken. Thanks for reminding me, die ga ik er per direct ingooien. Succes met je voornemens!

  5. Das een goede! Minder op de telefoon kijken. Ik zit bij wijs vast geplakt aan mijn iphone, echt een slechte eigenschap.

  6. Ik heb sinds gisteren een nieuwe mobiel en ik kijk er nu al 100x per dag op. na 1 dag.
    Ik ga die van minder op mobiel ook toepassen!
    x

  7. Leuk artikel! Ik heb net je blog ontdekt, door op je icoontje te klikken bij je reactie op een post op veracamilla.nl. Zonder het zelf door te hebben, heb ik al twintig minuten lang allerlei artikels gelezen. Je schrijft echt leuk en fijn!

  8. Haha die minder op je phone kijken heb ik ook geprobeerd, I failed many times. En vooruitplannen wil ik ook! Wil niet. Had gister eentje gecanceld die vrijdag was ingepland, omdat de foto’s waren verdwenen en ik toch niet tevreden was over de tekst.

    Succes met je voornemens! Zijn een paar die goed gaan zie ik.
    xx

  9. Ik heb maar één goed voornemen: met een glimlach terugdenken aan mijn papa. Hij is nu bijna een jaar en 3 maand geleden gestorven.
    Eén goed voornemen is genoeg denk ik omdat het niet zo’n eenvoudig voornemen is.
    Veel succes met jouw voornemens!

Reageer

