Zijn mensen in series te knap?

tvd 2

Ik kijk echt ontzettend veel series. Een aantal favorieten zijn: Pretty Little Liars, Gossip Girl, The Vampire Diaries en Grey’s Anatomy. Nou had ik het dus laatst met iemand over The Vampire Diaries. Ik was aan het vertellen hoe geweldig ik die serie vind en vroeg aan haar waarom zei het eigenlijk niet keek. Haar antwoord was kort: ‘de acteurs zijn te knap’.

Wat vindt ze daar dan vervelend aan? Ze vindt het gewoon onlogisch: ‘Het perfecte meisje krijgt een relatie met de perfecte jongen en dan blijkt zijn nog perfectere broer ook nog eens verliefd op haar te zijn’. Tja, daar had ze wel gelijk in. Ik kan niemand noemen in die serie, die een hoofdrol heeft, die ik niet mooi of heel gewoontjes vind. Maar is dat iets per se negatief?

Pretty Little liars

Bij Grey’s Anatomy klopt het als je er eens goed over na denkt ook niet helemaal. Van McDreamy naar McSteamy… Zoveel knappe doktors lopen er toch in een echt ziekenhuis niet rond? Bij Pretty Little Liars zwijmelt iedereen weg bij Mr. Fitz, Toby en Caleb en naar Chuck of Nate kijken tijdens een aflevering bij Gossip Girl is ook echt niet verkeerd.

One upon a time

Once Upon a Time is volgens degene waar ik het gesprek mee had een fijnere serie om te kijken, niet per se qua verhaallijn, maar omdat die mensen er ‘logischer’ uitzien. Daar lopen niet alleen mooie vrouwen en extreem knappe mannen rond.

Mijn vraag aan jullie: is het storend/onlogisch als spelers in een serie heel mooi zijn?

28 thoughts on “Zijn mensen in series te knap?

  1. Ehm, ik let daar eigenlijk helemaal niet op. Als het verhaal maar interessant is vind ik het al wel prima. Mijn vriend en ik kijken sinds kort ook Once upon a time die serie is echt heel leuk (:! & Natuurlijk is vampire diaries gewoon te awesome hihi!

  2. Ik vind ze inderdaad vaak te knap. Soms maakt dat mij gewoon onzeker. En inderdaad, het verhaal is altijd wel onlogisch. Ze zouden het best wat realistischer kunnen maken door er dames in te laten spelen die gemiddeld zijn. Met een iets minder perfect neusje, iets minder mooie kaaklijn en ga zo door. Maar dit weerhoudt me er niet van om series te kijken. Al kijk ik geen ‘Pretty little liars’. Ik ben fan van The OC bijvoorbeeld.

  3. Mwa, ja vind het altijd wel heel erg onnatuurlijk en ze hebben een dikke laag make-up op!!
    Het ligt ook een beetje aan de serie.. Als ik toevallig wel eens langs The Bold and the beautiful zap schrik ik echt!! 75% zit vol met botox! haha! Maar vind series echt heel ver af staan van de werkelijkheid dus ik stoor mijzelf er niet echt aan!
    Interessant en leuk stukje!!

    X Charlot

  4. Ik vind dit niet bij alle series waar. Zo kijk ik Girls, Dexter, Game of Thrones en the Big Bang Theory en in deze series is niet iedereen meteen even knap. En oke, ik kijk ook Gossip Girl, The Vampire Diaries, Pretty Little Liars, Once Upon A Time en velen meer. Maar het ligt ook een beetje aan de serie natuurlijk. Iedereen zit vol met make-up zodat het mooier op de camera lijkt. Dus het stoort mij eigenlijk niet heel erg. En ja Nina Dobrev, Ian Somerhalder en Paul Wesley zijn ook wel meteen drie hele knappe om te noemen, dus ik snap het wel.

  5. Ja, mensen worden in series altijd extreem mooi gemaakt OF worden gecast op hun looks. Maar ik ben bang dat wij als kijkers hier toch de grootste oorzaak van zijn.. blijkbaar willen wij graag naar hele mooie mensen kijken, liever dan naar mensen die er iets ‘logischer’ uit zien. (logisch als in minder make up en soms een keer een ‘ikbennetwakkerkapsel’)

  6. Wat een goed artikel! Ik let daar eigenlijk ook heel erg op, neem Gossip Girl bijvoorbeeld. Daar zitten stuk voor stuk prachtige mensen in. Nou weet ik niet of ze daar per se op gecast hebben, maar het zou me niets verbazen. Ik vind het persoonlijk veel leuker om mensen in een serie te zien die echt karakter hebben en misschien niet qua uiterlijk bijvoorbeeld model zouden kunnen zijn.

  7. Goed punt, ik kijk ook TVD en OUAT en de mensen in TVD zijn inderdaad wel erg knap haha. Maar dat vind ik niet erg of vervelend, het hoort er een beetje bij denk ik.

  8. ik snap wat je bedoeld sims denk ik ook pfff waarom alleen maar knappe mensen in zo’n series maar aan de andere kant het doet geen pijn er naar te kijken :p

    • Haha, ik vind persoonlijk totaal niet erg dat er alleen knappe mannetjes rondlopen in series hoor! Doet inderdaad geen pijn om naar te kijken ;)

  9. Ik weet niet, ik vind wel altijd dat ze niet van die stereotype knappe mensen hebben, maar dat ze altijd wat speciaals hebben! Dat vind ik wel goed!

  10. Ik vind het niet storend, maakt het juist leuker, maar ik snap wat je bedoeld. Bij Pretty Little Liars vond ik Toby en Caleb eerst niet knap, maar naarmate de serie vond ik ze steeds leuker. Bij The Lying Game vind ik de twee hoofdpersonen niet knap.

    • Ik vind het zelf ook niet storend hoor :) Maar sommige mensen kijken dus niet naar series omdat ze de hoofdpersonen te knap vinden, ik was benieuwd hoeveel mensen dat ook hadden haha!

  11. Het is natuurlijk wel zo dat het niet helemaal realistisch is. Maarja, mij maakt het niet zo uit.
    Ik vind PLL btw echt heel leuk om te kijken.

  12. Ik vind het absoluut niet storend om leuke jongens in een film of serie te hebben :d Maar misschien komt dat wel omdat ik Caleb uit PLL en Damon uit tVD wel erg leuk vind en dat bijna de reden is waarom ik kijken. Maar nee, storend vind ik het niet.

    • Hahah, Damon is voor mij ook een errrrug belangrijke reden dat ik TVD kijk :’) Ik ben het met je eens, ik vind het zelf ook niet erg :)

  13. Ik vind die linker meneer op de eerste foto niet echt heel knap lijken.
    Ik kijk de meeste programma’s die je noemt ook niet. Weet niet waarom.

  14. Ik vind dat je gesprekspartner zeker een punt heeft. Maar ik denk dat het vooral met het genre te maken heeft; series als Pretty Little Liars, Grey’s Anatomy, Gossip Girl, The Vampite Diaries, 90210 en noem ze maar op zijn heel ongeloofwaardig en vooral bedoeld ter vermaak & om bij weg te dromen. De hoofdrolspelers moeten dat versterken en zijn dus heel aantrekkelijk, anders verstoren ze het verhaal. Ik vind er zelf ook geen bal aan en kijk liever naar series als Mad Men, The Soprano’s, Six Feet Under, The Newsroom, The West Wing, Homeland etc, waarin de verhaallijnen wél realistisch zijn. Daar lopen zeker ook mooie mensen in rond maar dan op een niet-standaard manier (Google Christina Hendricks of Lauren Ambrose bijvoorbeeld maar eens). En in Homeland speelt de prachtige Claire Danes de hoofdrol maar ze loopt de hele tijd rond in broekpakken en met minimale make-up, ze is tenslotte CIA-agent. En ja, dan heb je geen tijd voor een perfecte eyeliner haha.

  15. Van binnen zijn ze niet allemaal even mooi waardoor het verhaal wel leuk blijft. En ja, ze zijn allemaal knap en dat is niet heel realistisch, maar dat maakt mij niet zo veel uit :)

  16. Whaha.. Geweldig dat je zegt dat de dokters in Grey Anatomy te knap zijn. Toen ik deze vakantie een paar uurtjes heb doorgebracht in een Canadees ziekenhuis, wat veel weg had van een ER ziekenhuis, heb ik de tijd vooral doorgebracht door het kijken naar leuke dokters. Toen er ook nog omgeroepen werd: “Dr. House, nurse post please?!” Kon je me wegdragen. Beetje jammer was wel dat de dokter die mij hielp meer weg had van Frankenstein.

    Over de andere series gesproken. Ik kijk Gossip Girl alleen voor de mooie mensen. Ontzettend jammer dat vandaag de laatste aflevering OOIT van deze mooie mensen serie wordt uitgezonden in Amerika. Nu moet ik weer op zoek naar een andere mooie mensen serie.

Reageer

