Sfeerimpressie Kerstmarkt in Aken

6

Afgelopen zaterdag ben ik met mijn vriend, zijn zus en zijn ouders naar de kerstmarkt in Aken geweest. Volgens mij is zo ongeveer iedereen die bij mij op de middelbare school zat met hun Duits klas naar deze kerstmarkt geweest behalve ik… Geen idee waarom niet. Nou, eindelijk was het zover en ging ik ook een kijkje nemen op deze kerstmarkt. Het was gezellig! Tijd voor een sfeerimpressie.

Mijn eerste indruk: ‘Allejezus, wat is het hier belachelijk druk’. Man oh man, je kon serieus amper lopen daar! Het werd daardoor ook erg lastig om veel foto’s te maken. Overal stond wel man of vrouw recht in het midden van de foto mijn camera in te staren. Beetje jammer als je die mensen niet eens kent.14 11 6

Op het feit na dat het er stikte van de Limburgers en Belgen was het allemaal heerlijk Duits. Overal kon je bakfisch, riesenbratwursten en glühwein kopen. Wat we natuurlijk ook gedaan hebben!

1 7

Je kon overal heerlijke lekkernijen kopen, leuke kerstversiering, kerstcadeautjes zoals leuke zeepjes en sieraden kopen. Wij hebben alleen een zak met lekkers en een kerstcadeautje gekocht.

13 3 10 89 5

Natuurlijk is de kerstmarkt het gezelligste als het donker is buiten. Dan vallen alle prachtige lampjes het meest op!2 12 4

Bezoeken jullie wel eens kerstmarkten?

30 thoughts on “Sfeerimpressie Kerstmarkt in Aken

  1. Ik ben dol op kerstmarktjes! Ik ben eigenlijk alleen nog maar in Londen geweest voor dit soort marktjes maar wil eigenlijk ook nog graag een keer naar Duitsland ziet er super leuk uit. :)

  2. Wat toevallig! We waren er tegelijk! Ik vond het leuk om een keer gezien te hebben, maar jeetje, wat was het druk inderdaad.. Wel heel gezellig (:

  3. Ik ben nog nooit naar een kerstmarkt in Duitsland geweest, maar het lijk mij wel ontzettend leuk. Ik hoorde dat je er vaak lekker echt Duits eten kan kopen!

  4. Ik woon zelf dichtbij Aken en ben zelf een limburgse en je kan er wel eens bekenden tegen komen omdat het zo dichtbij is hihi (:

  5. Vandaag nog naar een kerstmarkt geweest hier op het dorp! Ben in 2008 naar die in Antwerpen geweest en die is ook zeker een aanrader :)

Reageer

