How To; Kerstdecoraties #1

3

Sinterklaasavond is geweest, dus voor iedereen die het nog niet gedaan heeft, is het tijd om het huis helemaal kerstproof te maken. Iedereen heeft waarschijnlijk wel een kerstboom in huis; of het nou een miniboompje op je studentenkamer is, een grote kerstboom bij je ouders thuis, of een gezellig boompje in je appartement. Maar wat kun je nog meer doen om een gezellige kerstsfeer te creëren? Ik heb een paar makkelijke tips voor je!

Wij hebben hier vooral erg veel kerstballen liggen. Dus bijna alle creaties die ik heb gemaakt bevatten kerstballen. Ook handig voor jullie, want ik neem aan dat iedereen wel kerstballen heeft.. toch?

13 2

Als eerst heb ik een grote glazen vaas uit de garage gehaald. Ik doe hier een slinger met kleine lichtjes en wat rode en gouden kerstballen in. En ja, dat is alles. Lekker makkelijk, maar het ziet er gelijk gezellig uit!

15 3

Deze kerstkrans met lampjes hebben we echt al jaren. De kerstkrans is ook iets wat je in veel huizen wel aan deuren ziet hangen. Ik heb ‘m gewoon versierd met een aantal dingen die we normaal in de kerstboom hangen.

6 7

Mijn zus is laatst weer terug verhuisd naar hier en heeft een aantal van haar spullen in de woonkamer gezet. Waaronder ook twee wit met grijze potten. Ze stonden maar een beetje leeg op de vensterbank, dus besloot ik daar ook wat mee te doen. Ik heb eerst wat keukenrolpapier in de potjes gedaan, zodat je niet heel de pot vol hoeft te gooien met ballen. Daarna heb ik zo’n ouderwetse kralenketting over het keukenrolpapier gelegd. Met drie rode kerstballen er boven op is ook deze kerstdecoratie af.

11 8 9

En als laatst heb ik drie kerstballen in een plant gehangen. Belangrijk bij dit is dat je een sterke plant pakt en erg lichte kerstballen, anders groeit heel de plant scheef.

Zo, nu nog een boom en ons huis is helemaal kerstproof! Er komt trouwens ook nog een deel 2, want er waren te veel foto’s voor één post.

Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen inspireren. Is jullie huis al mooi versierd?

22 thoughts on “How To; Kerstdecoraties #1

  1. Leuk! Wij hebben de kerstboom ook al staan en wij hebben op de grote kast waar onze tv op staat ieder jaar een kerst dorp met allemaal kleine kersthuisjes en boompjes en poppetjes!

    • Ohh dat hebben ze bij mijn vriend ook! Van die kersthuisje waar je theelichtjes in kan zetten, toch?! Die zijn zo gezellig :)

  2. Leuk! Wij hebben helaas echt geen kerstboom dit jaar :( (appartementje, ik heb er echt geen plek voor haha). Wel jammer want ik vind het wel altijd gezellig, die lichtjes overal enzo :D

  3. Een kerstkrans is zo tof! Zo’n grote glazen vaas is ook leuk. Versiering vind ik ook altijd superleuk, helaas doen we dat in huis niet meer. Wie weet nog iets kleins in mijn kamer :D

  4. Leuk! Ik ben nog druk in de weer met guirlandes en vaasjes etc. te versieren… Dit jaar moeten we het (helaas) doen met allemaal alternatieven voor de kerstboom i.v.m. onze kittens :P

    • Haha, onze kat tikt ook elk jaar nog minimaal één kerstbal uit de boom :’) We hangen ze gewoon niet meer zo laag nu. Wel heeeeel leuk dat jullie kittens hebben! :D

      • Late reactie oeps haha! Ja het zijn echt zo’n schatjes! Maar ze knabbelen en klimmen echt overal aan/op :D Dus dit jaar moeten we ons nog maar even aanpassen.

  5. Mijn moeder maakt ook elk jaar van die glazen potten met kerstballen en lampjes erin, ziet er ontzettend leuk uit! Onze kat is zo lui dat ze bijna niet meer aan onze kerstspullen zit, dus kunnen we al uit. Nu ik op kamers woon heb ik alleen een klein kerstboompje en wat verlichting hangen, maar dat maakt het niet minder gezellig.

    • Haha, wij hangen onze kerstballen wat hoger voortaan.. want onze kat wil ze er nog wel uittikken, maar ze doet geen moeite meer als ze te hoog hangen :’)

  6. Jouw huisje is er al helemaal klaar voor zo te zien!
    Ziet er super gezellig uit, vooral die vaas met kerstballen en lichtjes..
    Geeft een prachtig effect!

    X Charlot

  7. Wij hebben nog helemaal niets in huis voor kerst, maar wij vieren morgenavond nog Sinterklaas dus misschien daarna maar eens de kerstboom tevoorschijn halen!

  8. Met zo een vaas heb ik ook weleens gedaan, ziet er inderdaad leuk uit als je er ook slingers bij gooit! Liefs, xlovelylife.blogspot.com

Reageer

