Fotoverslag; drie dagen Londen!

Samen met mijn vriend ben ik afgelopen weekend naar Londen geweest. We vertrokken op donderdagochtend en kwamen zaterdagavond weer thuis. Nu is het tijd voor een fotoverslagje! Ik heb niet alle foto’s gebruikt en vertel ook niet echt uitgebreid wat we allemaal gedaan hebben.. Dan zou dit echt een te lang artikel worden :’)

Het vliegtuig vertrok rond half tien vanuit Eindhoven en we zijn ongeveer om half tien geland in Londen Stansted (yay voor één uur tijdsverschil!). We zijn gelijk naar ons hotel gegaan zodat we een lange dag zouden hebben. Ons hotel was echt hilarisch. Het was zo ontzettend klein allemaal! We zaten voor minder dan 50 euro per nacht midden in Londen, wat natuurlijk spotgoedkoop is, dus het maakte ons niet zoveel uit.

We kwamen rond 12 uur aan in het hotel. Tim had al besloten dat we zouden beginnen met Oxford Street, Regent Street en Bond Street, oftewel: we gingen winkelen! Daar ging ik natuurlijk niet tegenin. Ik ben vooral bij de Primark, Topshop en Superdrug zeer goed geslaagd! Ik zal later deze week nog wel een klein shoplogje online zetten.

Rond een uur of vier werd het al donker in Londen. Wat helemaal niet erg was, want alle winkels en winkelstraten waren versierd met kerstverlichting (romaaantisch!). Uiteindelijk kreeg Tim toch genoeg van het winkelen en zijn we gaan zoeken naar iets om te eten. We besloten sushi te kopen bij Wasabi, een soort snackbar maar dan voor sushi, en dit aan de Theems op te eten. We waren trouwens uiteindelijk voor twee personen maar 14 pond kwijt, cheaaap! Met de Big Ben als uitzicht hebben we een heerlijk avondmaaltje genuttigd.

Nadat we een heel stuk langs de Theems hebben gewandeld zijn we rond 12 uur ’s nachts naar ons hotel gegaan, waar we heerlijk (ahum.. de veren staken door het matras) hebben geslapen.

Toen ik via Booking.com het hotel boekte zag ik dat er vooral veel kritiek was op het ontbijt. Het was een ‘continental breakfast’, dus geen echt Engels ontbijtje. Er waren appels, bananen, twee soorten cornflakes en toast. Meer dan genoeg vonden wij, we waren namelijk van plan die dag veel te gaan eten in de stad, haha.

We begonnen onze tweede dag met een metroreisje naar Notting Hill. We hebben hier ongeveer twee uur rondgelopen en gewinkeld in Portobello Road (echt een aanrader!). Dit is echt een van mijn favoriete wijkjes van London, zo gezellig! De foto’s geven een kleine sfeerimpressie, maar in het echt is het veel beter! Ik zoek trouwens al heel lang naar lage bordeauxrode All Stars, maar in Nederland zijn ze niet meer (of nauwelijks) te koop. Ik was dus helemaal happy toen ik ze in London vond!

Uiteindelijk zijn we naar Covent Garden geweest en hebben daar in een mega chique hotel een Afternoon Tea gehad (High tea). Het was zo mooi daarbinnen! Er hingen gigantische kroonluchters, grote gouden spiegels.. gewoon wauw! Ik heb geen foto’s gemaakt van hotel zelf, dat voelde een beetje stom om te doen in zo’n duur hotel. We hebben voor 20 pond per persoon onbeperkt thee, 4 scones, 4 gebakjes en 4 sandwiches gekregen. Het was allemaal echt heerlijk (zoals je op de foto’s ook wel kunt zien) en zeker het geld waard! 

Yummm, als ik die foto zie krijg ik er opnieuw zin in!

Natuurlijk zijn we ook even naar de Tower of London, Towerbridge, Buckingham Palace, Harrods, etc. geweest, maar aangezien het artikel een beetje lang wordt, hou ik het hier op! We hebben het in ieder geval super fijn gehad dit weekend en zitten nu al te bedenken waar we de volgende keer een reis naar boeken. 

25 thoughts on “Fotoverslag; drie dagen Londen!

  1. Superleuk en tof verslag!
    Ik ben zelf ook naar London geweest en ik herken alles wel Hihi
    Mooie foto’s! :D
    Misschien kan je nog een deel 2 maken?
    liefs! x

  2. Waauw Londen is echt gaaf! Ik wil daar ook nog echt een keer heen, maar dan denk ik wel voor iets langer dan 3 dagen! Wel hele mooie foto’s heb je gemaakt!

    • Ja als je voor het eerst gaat moet je zeker wat langer gaan! Ik was er al vaker geweest dus had alles al een paar keer gezien, haha. Dan zijn drie dagen genoeg :)

  3. Wat een leuke foto’s! :D Wat was het heerlijk rustig op Portobello Road zeg, vorige keer toen ik er was kon ik bijna niet lopen. (markt) Kan niet wachten om weer terug te gaan voor stage!

  4. Londen trekt me niet zo. Ik weet niet waarom. Ben er weleens heel snel geweest en vond het niet zo, maar deze foto’s en het verslag is zo leuk. Ik krijg helemaal zin om te gaan!

  5. Wat een leuk verslag !! Ik wil ook erg graag een keer naar Londen, Parijs of New York !! En na dit verslag te hebben gelezen, krijg ik nog meer de kriebels !!
    Liefs, Maaike

  6. Wat ontzettend leuk! Je hebt echt prachtige foto’s gemaakt! Ik ben vorig jaar rond deze tijd in londen geweest dus ik weet helemaal hoe je je voelt ;)! Heerlijk!!!!!!!

  7. Haha soms is tijdsverschil inderdaad fijn! 50 euro is inderdaad niet duur nee. Aah leuk shoppen, ben benieuwd naar je shoplog! De rest zag er ook top uit, ook al lekker in de kerstsferen, wauw! Ooh de High Tea zag er mooi uit! Nu heb ik weer helemaal zin om naar Engeland te gaan haha!

  8. Leuke fotootjes zeg!!
    Ziet eruit alsof je een super stedentripje hebt gehad..
    Ik wil nu ook naar Londen..!! :) Lijkt me super rond de kersttijd.. alles prachtig versiert..
    Alleen het is best prijzig toch?

    X Charlot

    • Ja we waren inderdaad uiteindelijk best veel geld kwijt. De vlucht was echt spotgoedkoop en het hotel ook, maar het eten en drinken en winkelen is daar heel duur.. Dus het viel qua prijs erg tegen :’)

  9. Leuke foto’s! Londen in zo’n geweldige stad, vooral rond deze tijd :) En leuk dat je een lekkere engelse high tea hebt gehad!!

Reageer

