Review; Fotoboek Pixum.nl

Zoals jullie misschien weten ben ik dit jaar begonnen met de minor Fotojournalistiek en Beeldredactie. Als eindopdracht van blok 1 moest ik een portfolio samenstellen met mijn beste werk. Een tijdje geleden vroeg Pixum mij of ik een fotoboek wilde testen. Aangezien ik nu dus voor mijn studie een fotoboek moest maken, kwam dat super goed uit!

Eerlijk gezegd had ik nog nooit eerder gehoord van Pixum. Via hun website kwam ik erachter dat hun assortiment echt gigantisch is! Je hebt fotoboeken in alle soorten en maten, je kunt je fotoboek helemaal naar de eigen hand zetten en hebt zelfs de keuze uit verschillende soorten papier. Maar ze hebben niet alleen fotoboeken, je kunt er ook kalenders, posters, bedrukte t-shirts, mokken en nog veel meer bestellen.

De gratis software van Pixum om je eigen fotoboek te maken is echt heel makkelijk en snel. Ik was binnen een uurtje klaar met mijn fotoboek en ik heb echt alles naar mijn eigen idee ingevuld. Je kan ook gebruik maken van de standaardinstellingen, als je dat makkelijk vind, maar ik vond het wel leuk om alles zelf te doen!

Photobook in the making!

Het enige minpuntje aan mijn bestelling bij Pixum was de levering. Ik bestelde het boek op een maandag en twaalf werkdagen daarna kreeg ik het boek pas binnen. Dit was best vervelend, aangezien ik het boek afgelopen week had moeten inleveren! Hij kwam dus veel te laat binnen…

Dat was het enige minpuntje hoor, want wauwie, wat ben ik blij met het resultaat! De foto’s zijn ontzettend scherp gebleven, de kleuren komen perfect overeen en de tekst is goed leesbaar. Ik ga zeker vaker bij Pixum bestellen (maar niet als ik weer een deadline heb..)! Dus als je nog een leuk fotoboek wilt maken, raad ik Pixum echt aan!

Nog twee fijne pluspunten: de bladzijdes zijn echt heel mooi dik en daardoor dus heel stevig! Verder kun je makkelijk spreads maken in je fotoboek. Zoals je op de onderstaande foto kunt zien verandert er niks aan de foto!

Wil je ook een fotoboek maken? Klik dan op deze link: fotoboek maken. Mijn fotoboek bevat 26 pagina’s en ik heb het laten drukken op fotopapier. Voor een fotoboek als die van mij ben je €32,99 kwijt en de verzendkosten bedragen €4,99.

Follow me on Bloglovin & Twitter

13 thoughts on “Review; Fotoboek Pixum.nl

  1. Waaauw wat een mooi foto boek! Ik heb ook een fotoboek moeten maken op mijn opleiding vorig jaar, maar die had ik helemaal zelf gemaakt met inbinden en alles. Toch wil ik ooit ook nog wel een portfolio fotoboek maken! Dan is die site wil handig!

  2. Prachtig boek heb je gemaakt!! Wat een goede kwaliteit!!
    Dan is 32,50 echt niet duur voor zo’n boek!
    Ben je daar veel tijd mee kwijt geweest? Volgens mij wel, het ziet er echt super mooi uit!

    Fijne zondag!
    X Charlot

    • Ja ongeveer een uurtje/twee uurtjes. Ik weet niet meer precies.. haha. Maar ik heb wel alles zelf aangepast, maar je kunt ook een standaard design kiezen!

  3. Ziet er zeker mooi uit!
    Vind het altijd wel moeilijk om te kiezen waar ik hem laat maken aangezien iedereen zegt dat hun de beste zijn.
    Heb het nog niet bij pixum geprobeerd.
    Misschien dat ik dat toch maar eens ga doen

Reageer

