DIY Studded Biker Boots


Regel nummer één: gooi NOOIT dingen weg. Mijn zus heeft jaren geleden hele simpele, hoge, bruine laarzen gekocht. Ze heeft ze niet heel vaak aangehad, maar ze waren echt niet mooi meer. Te hoog, te bruin en te kapot. Dus, ik mocht mijn creativiteit er op loslaten!

Ik wist meteen wat ik er mee wilde doen. Ik zoek al heel lang de perfecte biker boots. Maar ze zijn altijd of te lomp, of te hoog of er zitten way too much studs op. Als ik ze niet kan vinden, dan maak ik ze gewoon!

Om te beginnen maak ik de bruine laarzen een kopje kleiner. Hup, de schaar er in en knippen maar. Natuurlijk even goed kijken of beide laarzen de zelfde lengte hebben.

Daarna moet de binnenkant weer aan de buitenkant vastgemaakt worden. De één heeft mijn zus gedaan en ik de ander.. Ze moeten nog even gelijk gemaakt worden.

Dan is het tijd voor de schoensmeer! Dag lelijke bruine schoenen, hallo mooie zwarte schoenen!

Na het maken van mijn studded sweater, had ik nog heel wat studs over. Die heb ik dus gebruikt voor de boots. Kijk even terug naar dat artikel als je wil weten hoe je de studs vastmaakt.

Spuit ze nog even in met een spray (zo een die schoenenverkopers je al-tijd aansmeren) en KLAAR zijn je biker boots!

Helaas zijn het dus niet mijn schoenen, maar die van mijn zus… Zij heeft twee schoenmaten kleiner dus ik zal ze nooit dragen. Maar ik ga sowieso dit ook met oude (of nieuwe goedkope) schoenen ook doen voor mijzelf!

En, vinden jullie het een upgrade?!

Follow me on Bloglovin & Twitter

20 thoughts on “DIY Studded Biker Boots

  1. Ik vind ze heel tof geworden. De kleur vind ik bijzonder. Het bruin komt nog een beetje door het zwart heen schijnen. Sinds ik ook allemaal DIY doe, bewaar ik ook alles. Me vriend is daar minder blij mee :P
    Liefs, Renate

  2. Wauw wat leuk, je bent echt creatief. De schoen ziet er gelijk heel anders uit. Jammer dat het niet jouw schoenen zijn, want ze zijn echt super leuk!

    • Ah, dankje! Super leuk om te horen, haha. Inderdaad jammer dat het niet mijn schoenen zijn… Maar het was leuk om te doen, dus ik doe t gewoon nog en keer!

  3. Oh myyyy, die zijn vet leuk geworden! Ze lijken nu heel anders en zijn CUTE! Ik vind ze echt heel erg tof gelukt! Oja, by the way. Ik adore je nieuwe gravatar foto, je haar zit daar echt tof! :D

  4. Gaaf gedaan joh!! Echt knap!
    Het resultaat is echt goed!! Gewoon je “saaie” oude laarzen ombouwen tot stoere biker boots! Super idee!!

    Leuke post!

    X Charlot

  5. whaaa, dit is zoo leukk! Ik ben echt iemand die nooit iets weggooid dus misschien heb ik nog wel een paar in de kast staan! :D

  6. Wat een leuk idee, ik had t al geprobeerd met andere schoenen, maar de stof was te dik om er de studs doorheen te ”boren”.. dus toch maar kant en klare sneakers met studs gehaald!

Reageer

