Herbacin Wuta Kamille Handcrème

Meestal kom je via via bij de fijnste producten terecht. Vriendinnen die zeggen: ‘oh, ik gebruik nu zo’n fijne shampoo!’, of: ‘ik heb een nieuw nagellakmerk ontdekt’.  Nou, ik heb nu ook zo’n soort tip voor jullie, want ik gebruik op dit moment zo’n lekkere handcrème, dat moet ik gewoon met jullie delen!

In de winter drogen mijn handen, net als mijn lippen, heel snel uit. In tegenstelling tot het smeren van lippenbalsem (ik smeer me helemaal gek), vergeet ik nog wel eens voor mijn handen te zorgen. Tot afgelopen week in ieder geval! Ik kocht dit kleine blikje handcrème met het idee: die past in mijn broekzak dus misschien gebruik ik ‘m net zo vaak als mijn lippenbalsem. En ik had het bij het rechte eind, mijn blikje is al weer bijna leeg en mijn handjes zijn zo zacht als babybilletjes.

Het blikje is serieus ontzettend klein. Echt een broekzakformaatje. Het heeft een inhoud van 20ml. Persoonlijk vind de verpakking niet heel mooi, maar het is opzich wel schattig, zo’n grote kamillebloem. 

Het is een dikke en vettige crème. Eerlijk gezegd hou ik daar ook wel van. Mijn handen waren zo droog, dat ze echt behoefte hadden aan zo’n dikke crème. Toch blijft er niet echt een vet laagje op de huid achter. De crème trekt vrij snel in. De geur is ook heel aangenaam. Ik heb een hekel aan sterk geparfumeerde producten en dat is bij deze handcrème dus ook niet het geval. Je hebt trouwens maar heel weinig nodig, fijn!

Ingrediënten:
Aqua, Glycerin, Hydrogenated Palm Glycerides, Dimethicone, Cetearyl Alcohol, Ethylhexyl Palmitate, Sodium Cetearyl Sulfate, Propylene Glycol, Chamomilla Recutita Flower Extract, Phenoxyethanol, Methylparabenen, Ethylparabenen, Propylparabenen, Bisabolol, Parfum, Benzyl Salicylate, Coumarin, Hexyl Cinnamal, Limonene.

De handcrème bevat drie werkzame ingrediënten: Kamille heelt en herstelt , Glycerine verzacht en hydrateert en Silicium beschermd. Er zitten ook parabenen in deze handcrème, maar dat vind ik nooit zo’n probleem. De crème bevat geen kleurstoffen.

Wat er ons wordt belooft:
‘Beschermende, herstellende en verzorgende handcrème’

Wat het voor mij deed:
Ik vind het een hele fijne crème. Mijn handen voelen ontzettend zacht wanneer ik de handcrème gebruik. Aangezien het een dikke crème is, duurt het wat langer tot alles is ingetrokken, maar dat vind ik dus geen probleem. Voor mijn nagelriemen doet het niet veel, maar daar gebruik ik andere dingen voor!

Zachtje handjes ^^

Ik kocht het blikje bij De Tuinen voor €1,19. Het is volgens mij ook bij Etos en Kruidvat te koop. 

Kenden jullie deze Handcrème al? Wat is jullie favoriete Handcrème van dit moment? 

9 thoughts on “Herbacin Wuta Kamille Handcrème

  1. Ja die is fijn! Super handig dat formaat, hij zit altijd in het zijvakje van m’n tas.
    Er zijn ook grote potten van te koop trouwens (weet zo uit m’n hoofd niet precies bij welke winkel), dus als m’n blikje leeg is, vul ik hem weer bij. :)

Reageer

