La Lasagne

De Italiaanse keuken is misschien wel mijn favoriete keuken. Ik hou van pizza’s, pasta’s en lasagne. Vandaar dat ik vandaag koos om een heerlijke lasagne te maken! En niet een standaard lasagne met tomatensaus, bladeren, kaas en gehakt, maar net een tikkeltje anders!

Wat heb je nodig?
– 300 gram gehakt
– geraspte kaas
– lasagnesaus
– lasagnebladen
– 2 eieren
– mozzarella
– spinazie
– knoflook
– ui
– olijfolie
– zout en peper

Gooi wat olijfolie in een hapjespan en fruit de ui en de knoflook in de pan. Bak dan het gehakt tot het mooi bruin is. Doe dan de saus bij het gehakt, voeg wat zout en peper toe en laat het nog even pruttelen. Kook ondertussen de twee eieren en vet de ovenschaal in. Begin als alles klaar is met het in elkaar zetten van de lasagne. Eerst een laagje saus, dan een laagje spinazie, dan een laagje mozzarella en dan de lasagnebladen. Het volgende laagje wordt iets anders; eerst een laagje saus, dan een laagje spinazie, dan een laagje met ei en dan de lasagnebladen. Als laatste laagje doe je alleen saus en spinazie. Maak de lasagne af met wat geraspte kaas.

Verwarm de oven voor op 180 graden en bak de lasagne ongeveer 30 minuten. Geloof me, het is suuuuper lekker. Oh, ik heb geen foto van de lasagne die uit de oven is.. We hadden zo’n honger dat ik geen tijd had om nog foto’s te maken, haha.

Smakelijk! 

11 thoughts on “La Lasagne

  1. Aaah.. Ik weet t nog goed! Dat was een van de lekkerste die ik ooit heb gegeten!
    Wanneer gaan we er weer een maken?

  2. Ooh ik krijg helemaal honger van deze post. Ik denk dat ik dit recept binnenkort eens ga uitproberen, want het ziet er echt heel lekker uit!

  3. Ziet er lekker uit…..maar wat is lasagnesaus? iets uit een pakje of bedoel je tomatensaus of bechamelsaus. Ik maak nooit wat uit een pakje dus echt geen idee hier :P. Please tell me, want het lijkt me heerlijk en dan kan ik aan de slag ;]]

Reageer

