Triple Chocolate Chip Cookies

Moet. Meer. Cookies. Eten…. Wauw, wat zijn deze homemade chocolate chip cookies o-ver-heer-lijk! Vandaag is mijn laatste werkdag bij De Tuinen en ik besloot mijn lieve collega’s te verrassen met wat lekkers! Het werk zelf ga ik niet missen (o.a. reden waarom ik ontslag nam) maar mijn collega’s wel.. Soms werd er op een werkdag meer gelachen en gekletst dan echt gewerkt, wat de bazen natuurlijk niet zo leuk vonden, maar hey, ik vond het leuk! Dus, mijn collega’s verdienen cookies.

Ik ben verslaafd aan de Triple Chocolate Cookies van de Albert Heijn. Nadat ik afgelopen woensdag weer van zo’n koek zat te genieten dacht ik: ‘Die kan ik zelf toch ook wel maken?!’. Nou, meteen heb ik het internet afgezocht naar het perfecte recept. Uiteindelijk is het een bij elkaar geraapt recept geworden: een beetje van het internet, en een beetje van Chef-kok Laura!

Wat je nodig hebt voor deze heerlijke koeken:
– 150 gram patentbloem
– 180 gram cakemeel
– snufje zout
– ongeveer een eetlepel bakpoeder
– 150 gram bruine suiker
– 125 gram kristalsuiker
– 150 gram ongezouten roomboter
– 2 grote eieren
– 2 eetlepels vanille extract
– 400 gram chocola (puur, melk en wit)

Ik ben begonnen met het in stukken snijden van de repen chocolade. Met een groot mes lukt dat prima!

Doe dan de suiker en de boter in een grote kom en mix dit ongeveer 5 minuten tot er totaal geen klonten meer zijn. Voeg dan eerst één ei toe, mix weer even goed, en voeg dat het tweede ei toe. Wanneer het mengsel er luchtig en glad uitziet, voeg je de 2 eetlepels vanille extract toe. Doe al de droge ingrediënten (bloem, cakemeel, zout, bakpoeder) bij het mengsel en mix het op de laagste stand goed door elkaar. Voeg als allerlaatste de stukken chocolade toe.

BELANGRIJK: lik de garden af! 

Zet het deeg eerst nog even ongeveer een uur in de koelkast.

Verwarm de over voor op 170 graden en maak kleine bolletjes van het deeg. Je hoeft het niet plat te drukken, de koeken worden zelf plat in de oven. Oh, maak trouwens kleine bolletjes, want de koeken worden ook veel groter in de oven!

Laat de koeken goed afkoelen en daarna: SMULLEN!

(All images by Lifestyle Snapshot)

 

11 thoughts on “Triple Chocolate Chip Cookies

  1. Ziet er echt lekker uit! Ga ik gauw eens proberen, de laatste keer dat ik chocolate chip cookies ging maken had ik te veel water gebruikt en waren het gummy plakjes yuk.

  2. Ziet er goed uit! Me wants!
    Ik denk dat ik de eerstvolgende keer dat ik naar de supermarkt ga weer eens chocolate chip cookies meeneem. Je brengt me op ideeën!

  3. Heb nu het deeg in de koelkast staan, ben heel benieuwd!! Maar kan nergens vinden hoelang ze in de oven moeten, soooo help me!!

  4. Oehh lekker! Haha en ja de garden aflikken hoort bij bakken (misschien ook wel 1 van de redenen dat mijn vriend het zo fijn vindt als ík bak ;)) Ik vroeg me alleen af wat nou precies cakemeel is in jouw recept?

Reageer

