Dog Sitting

Afgelopen weekend was anders dan mijn normale weekenden. Een van mijn beste vriendinnetjes ging samen met haar ouders, zus en alle aanhang een weekend naar Berlijn. Haar ouders hebben twee honden: Assy, een Heidewachtel van 13 jaar en Lana, een Cockapoo (kruising tussen een Cocker Spaniël en een Poedel) van vijf maanden. No way dat deze twee hondjes in een pension gaan. Assy is namelijk zo goed als doof en Lana heeft nog te veel aandacht nodig. Dus werd ik vier weken geleden gebeld: of ik alsjeblieft op de hondjes wilde passen. JAAAAA!

Samen met mijn vriend heb ik dus een heel weekend in het ouderlijk huis van mijn vriendinnetje Tessa ‘gewoond’. Ik ben opgegroeid met een kat, dus het was behoorlijk wennen om opeens voor twee honden te zorgen. Wat is die kleine Lana nog druk joh.. springen, spelen, rennen, overal tegen aan botsen, vallen, piepen.. Wow, reality check! Vroeger wilde ik al-tijd een hond. Elk jaar stond het weer op mijn Sinterklaaslijstje: ‘Hoi mama en papa, ik wil een hond’. Mijn vader zei dan altijd: ‘Ja, en wie laat dat beest dan uit om elf uur ’s avonds?’. En gelijk had hij, verschrikkelijk om met dit weer om 11 uur ’s avonds nog een wandeling te moeten maken. Wist je trouwens dat een pup er ongeveer vijf keer uit moet op één dag?! Vermoeiend…

Nee, zo erg was het allemaal nou ook weer niet. De honden van Tessa’s ouders zijn ontzettend lief. Sowieso de leukste honden die ik ken. Met Assy ben ik zo ongeveer opgegroeid. Ze is heel rustig en komt altijd even naar je toe voor een aai over haar hoofdje. En ook al is ze best oud, ze is nog altijd heel vrolijk als ze weer mee naar buiten mag.

Lana is echt een schatje. Tijdens het koken ligt ze op je voeten, tijdens het tv kijken ligt ze op je voeten en tijdens het eten ligt ze (je raadt het al) op je voeten. Ze wil er gewoon altijd bij zijn. Gezellig! Ik heb ook elke avond met haar op de bank liggen knuffelen.

Ik vond het echt heel leuk om drie daagjes op de honden te mogen passen! Toch denk ik dat ik later weer voor katten ga… haha! Hebben jullie thuis een hond, of zouden jullie er graag een willen?

(All images by Lifestyle Snapshot)

© Lifestyle Snapshot

3 thoughts on “Dog Sitting

Reageer

