Detox: The Results

Eindelijk hoef ik niet meer elke ochtend een pilletje te slikken en elke avond een vies drankje te drinken. Mijn detoxkuur is klaar! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het niet helemaal volgens de regeltjes heb gedaan…

Op de achterkant van de verpakking stond dat ik weinig tot geen vette dingen mocht eten. Klein probleempje… afgelopen week deed ik namelijk niet alleen mijn detoxkuur, maar was het ook mijn maandelijkse week van de pijn. Ik heb dus bijna elke dag wel iets van chocolade gegeten (vanzelfsprekend, toch?). Verder vond ik het best lastig om mezelf te herinneren aan het slikken van het tablet en het drinken van het drankje. Dit moest ik steeds een half uur voor het eten doen. Nou, dat ging na de eerste dag al mis. Ik vergat het steeds en nam het te laat in.

Toch kan ik zeggen dat de detoxkuur iets goeds heeft gedaan. Ik zit een stuk lekkerder in mijn vel en heb meer energie dan ik de afgelopen weken heb gehad. En dat is waar ik het voor heb gedaan! Verder vind ik het idee van een ‘schoner’ lichaam prettig. Als het goed is ben ik nu vrij van al de afvalstoffen!

Ik kan het dus echt aanraden om een keer een detoxkuur te doen. Je kunt ook kiezen voor een kuurtje waarbij je helemaal niks mag eten. Als het goed is werkt zo’n soort detoxkuur nog beter. Maar als je, net als ik, veel van eten houdt en je jezelf niet goed voelt als je ontbijt, lunch en avondeten overslaat, dan zou ik deze detox eens proberen.

Deze kuur is te koop bij De Tuinen en kost dertig euro.  

10 thoughts on “Detox: The Results

  1. Ik ben zo benieuwd! Maar je kan je lichaam ook ontgiften door 20 minuten olie in je mond te doen ofzo. Ik weet niet precies, maar ik las dat ergens. Dus dat wil ik eens proberen :D

    • Ja daar heb ik ook wel een over gehoord! Spoelen met cocosolie ofzo.. Maar ik zou echt niet weten waarom dat zou werken! Haha.

  2. Jammer dat het tegelijk viel met je maandelijkse periode.
    Het zal anders nog meer effect hebben gehad denk ik!
    Hoe vaak, om de hoeveel tijd kan je zo’n keur doen?

    • Ja, dat denk ik ook.. Maar ik wilde niet meer wachten haha! Ik durf niet te zeggen om de hoeveel tijd je dit kan doen.. maar meestal wordt het na de zomer gedaan wanneer de R weer in de maand komt. Zo ben je vanbinnen weer schoon en heb je een betere weerstand!

  3. Ik zit te denken om een detoxkuur te bestellen met Sapmeesters. Dan krijg je sappen en soepen voor een aantal dagen (vanaf 3) en eet je verder niets. Maar deze ga ik ook eens bekijken bij De Tuinen. Thanks voor de tip!

Reageer

