DIY Studded Sweater

Schoenen, sweaters, tassen, riemen en zelfs telefoonhoesjes worden er mee versierd; studs zijn een echte trend. Helaas kosten alle kledingstukken en accessoires met studs meteen 20 euro duurder dan normaal. Beetje zonde als je het mij vraagt. Daarom heb ik een DIY bedacht waarbij ik mijn trui (die maar 12,50 kostte, probeer dat maar te krijgen met waar al studs opzitten) net iets specialer maakte.

Je hebt hier niet echt veel voor nodig. Ik heb 25 gouden studs gebruikt, een lepel en natuurlijk mijn trui. Druk de studs door de stof van de trui en zorg dat de scherpe puntjes er helemaal doorheen komen. Druk daarna met de lepel de puntjes naar binnen. Doe dit zo diep mogelijk zodat ze niet gaan prikken.


Het is belangrijk dat de ruimte tussen de studs even groot blijft, anders wordt het slordig. Ik had het geluk dat er een soort ribbelreliëf in de trui zit, waardoor de afstand steeds even groot is.

Ik ben echt mega gelukkig met het resultaat! Mijn trui is nog mooier geworden met de gouden studs. Wat vinden jullie, is het een geslaagde DIY? Ik vind het trouwens wel een beetje eng, voor de eerste keer een soort ‘outfit foto’ van mijzelf op mijn site.. :’)

(All images by Lifestyle Snapshot & Anne Sulman)

© Lifestyle Snapshot

19 thoughts on “DIY Studded Sweater

  1. Wat een leuk idee zeg :) Waar heb je de studs vandaan gehaald? Wil ook heel graag binnenkort een shirt of trui opleuken met studs!

Reageer

